- BlooddSugarr17 oktober 2017 om 20:03
Hallo iedereeen,
Heb namelijk een vraagje over de veiligheid van mijn pil. Het zit namelijk zo dat ik mijn pil steeds doorneem en hierdoor mijn maandstonden maar twee keer per jaar plan. Nu heb ik laast diarree gehad in de nacht twee uur na pil innamen. Heb hier verder niet op nagedacht om een nieuwe pil te nemen, heb hierna ook onbeschermde seks gehad. Maakt het nu uit dat ik eigenlijk “een vergeten pil” niet heb genomen. Aangezien ik eigenlijk mijn pilstrip steeds doorslik kan het volgens mij geen kwaad aangezien ik dan eigenlijk een stopdag had en je pil in doorslikken steeds week 2 is. Toch twijfel ik aan de veiligheid, jullie raad?
Alvast bedankt.
Groeten,
Sabrina
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 oktober 2017 om 20:11Dat klopt inderdaad. Als je de pil doorslikt, zijn de regel van toepassing die gelden voor het vergeten van een pil in week 2.. niks aan de hand dus.
ReagerenPil & Veiligheid17 oktober 2017 om 20:52Bedankt voor de snelle reactie. Geld dit eigenlijk altijd bij diarree? Of is dit namelijk echt een uitzondering omdat je doorslikt. Wat handig toch de pil doornemen.
ReagerenJohn (moderator)
17 oktober 2017 om 21:37Dat geldt alleen maar bij doorslikken of in de tweede week van de strip als stopweken houdt.
Reageren