- Bella010.22 augustus 2017 om 20:11
Omdat ik 2,5 week op vakantie ga, heeft de huisarts me aangeraden om tijdelijk de pil te nemen omdat m’n menstruatie precies in m’n vakantie valt en je Primolut niet langer dan 14 dagen mag slikken.
Ik ben op de eerste dag van m’n menstruatie begonnen maat ik merk nu al dat mijn menstruatie langer duurt en dat ik meer vloei dan normaal. Als ik de ervaringen lees van andere meiden dan zie ik dat het vaak voorkomt dat je door het starten met de pil 3 of soms meer weken achter elkaar ongesteld bent.
Ik denk erover om toch Primolut aan te vragen, maar ben bang dat door die ene week de pil nemen dat ik nu niet zeker meer kan zijn van wanneer m’n volgende menstruatie is.
Als ik nu stop, is mijn cyclus dan heel erg veranderd? Bijv met een week?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2017 om 20:45Het is beter om gewoon door te gaan met de pil… Of je nog veel langer zult vloeien is nog maar de vraag.
ReagerenBella01022 augustus 2017 om 21:03Bedankt voor je reactie. Alleen aangezien ik 9 september al op vakantie ga wil ik niet het risico lopen dat ik nog ongesteld ben.
Ik bel morgen m’n huisarts even maar ik kon het niet laten om het hier even te vragen.
Heb je wel een idee wat het gevolg kan zijn voor m’n cyclus? Dat die door het slikken van de pil gedurende een week ook een week verschuift?
ReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2017 om 21:14Je cyclus verandert sowieso door de pil. slik de pil nou gewoon door en stop 1 week voordat je met vakantie gaat. Dat krijg je een onttrekkingsbloeding en ben je er voor de vakantie vanaf. Of blij de pil doorslikken tot na de vakantie en stop er dan mee als je weer terug bent.
Reageren