Zoeken Vraag het forum

Pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Merel

hoi,

ik slik altijd de pil rond half 10/ kwart voor 10 savonds. Nu heb ik eergisteren de pil al om 2 uur smiddags ingenomen ivm een feest tot savond laat waarbij ik niet meer thuis kwam. Dag daarna wel gewoon weer stipt geslikt. Is dit erg?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ja, dat zou kwaad kunnen omdat er dan meer dan 12 uur tussen de tijdstippen van innemen ligt. Behalve als het in de tweede week van de strip is.

Reageren
    Merel

het is in de tweede week van de pilstrip. Is het dan nog wel betrouwbaar?

Reageren
    John (moderator)

Dan is het geen probleem en ben je gewoon beschermd.

Reageren
    Merel

ik geloof niet dat ik de mini pil heb maar maakt dat anders verder nog uit?

Reageren
    John (moderator)

Welke pil heb je?

Reageren
    Merel

de: Ethinylestradiol/levonorgestrel Sandoz 0,02/0,1 mg

Reageren
    Merel

Er staat in de bijsluiter, overschakelen op n minipil en dan een uitleg. Ik neem dus aan dat ik geen minipil heb.

Reageren
    John (moderator)

Dan is er niks aan de hand

Reageren
Reageer op: Pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.