- Anoniem12 augustus 2017 om 05:30
Ik heb afgelopen woensdag onbeschermd seks gehad met mijn vriend maar was echter dinsdag de pil vergeten te slikken voor de rest heb ik de pil gewoon geslikt wanneer dit moest. Kan ik hierdoor zwanger raken ?
En wat houdt het in als je sinds toen toch beetje last van je onderbuik hebt ?
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2017 om 09:49Ik welke week van de strip ben je de pil vergeten? De klachten die je voelt, kunnen door een komende doorbraakbloeding veroorzaakt worden, omdat je dus een pil vergeten bent.
ReagerenAnoniem12 augustus 2017 om 10:26in de eerste week van de pil ben ik er eentje vergeten is dit ernstig
ReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2017 om 11:34Dan is er risico op zwangerschap. Â De bijsluiter lezen kan soms zinvol zijn.. Je had de Morning After Pil moeten gebruiken. Bovendien ben je 7 dagen na het vergeten van de pil niet beschermd.
ReagerenAnoniem12 augustus 2017 om 11:40ik zit nog altijd in de 1e week van het slikken van de pil en heb meteen de dag erna de pil weer begonnen met slikken en had de woensdag zelf de pil ook geslikt. Is er dan nog altijd kans op zwangerschap?
ReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2017 om 12:02Als je een pil vergeet in de eerste week, of de pil 1 dag te laat start na de stopweek, dan is er kans op zwangerschap.
ReagerenAnoniem12 augustus 2017 om 12:11dus het heeft geen zin om nu nog de morning after pil te slikken ? Want begin nu aan de 2e week van de pil
ReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2017 om 12:17Je zou de Ella-one kunnen  gebruiken. Die kan binnen 120 uur gebruikt worden, maar neem ze dan wel zo snel mogelijk.  Alles wat je nog langer wacht, maakt die MAP alleen maar minder betrouwbaar. Daarnaast moet je dus de pil blijven doornemen, maar er wel rekening mee houden, dat je niet meer door de pil beschermd bent tot NA de volgende stopweek.
ReagerenAnoniem12 augustus 2017 om 14:08dus als ik die neem dan kan ik ervan uit gaan dat ik niet meer zwanger ben?
ReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2017 om 14:22Dat is de bedoeling daarvan…maar garanties kan ik je niet geven
ReagerenAnoniem13 augustus 2017 om 22:29ik heb de Ella-one geslikt en de MAP kan ik hierdoor ervan uit gaan dat ik niet zwanger ben ?
ReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2017 om 22:55De Ella-one EN de MAP??  Jeetje  dat was natuurlijk nergens goed voor. Dat was dus echt een overdosis. Je cyclus zal behoorlijk in de war raken. De ella-one is ook een MAP…
Zoals ik al schreef:
ReagerenDat is de bedoeling daarvan…maar garanties kan ik je niet geven
Anoniem14 augustus 2017 om 11:54zou het helpen als ik nu stop met de pil tot ik ongesteld word enverba weer opnieuw begin
ReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2017 om 16:24Nee, dat is nergens goed voor…de strip gewoon afmaken
Reageren