Zoeken Vraag het forum

Seks pil en ongesteldheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb afgelopen woensdag onbeschermd seks gehad met mijn vriend maar was echter dinsdag de pil vergeten te slikken voor de rest heb ik de pil gewoon geslikt wanneer dit moest. Kan ik hierdoor zwanger raken ?

En wat houdt het in als je sinds toen toch beetje last van je onderbuik hebt ?

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik welke week van de strip ben je de pil vergeten? De klachten die je voelt, kunnen door een komende doorbraakbloeding veroorzaakt worden, omdat je dus een pil vergeten bent.

Reageren
    Anoniem

in de eerste week van de pil ben ik er eentje vergeten is dit ernstig

Reageren
    John (moderator)

Dan is er risico op zwangerschap.  De bijsluiter lezen kan soms zinvol zijn.. Je had de Morning After Pil moeten gebruiken. Bovendien ben je 7 dagen na het vergeten van de pil niet beschermd.

Reageren
    Anoniem

ik zit nog altijd in de 1e week van het slikken van de pil en heb meteen de dag erna de pil weer begonnen met slikken en had de woensdag zelf de pil ook geslikt. Is er dan nog altijd kans op zwangerschap?

Reageren
    John (moderator)

Als je een pil vergeet in de eerste week, of de pil 1 dag te laat start na de stopweek, dan is er kans op zwangerschap.

Reageren
    Anoniem

dus het heeft geen zin om nu nog de morning after pil te slikken ? Want begin nu aan de 2e week van de pil

Reageren
    John (moderator)

Je zou de Ella-one kunnen  gebruiken. Die kan binnen 120 uur gebruikt worden, maar neem ze dan wel zo snel mogelijk.  Alles wat je nog langer wacht, maakt die MAP alleen maar minder betrouwbaar. Daarnaast moet je dus de pil blijven doornemen, maar er wel rekening mee houden, dat je niet meer door de pil beschermd bent tot NA de volgende stopweek.

Reageren
    Anoniem

dus als ik die neem dan kan ik ervan uit gaan dat ik niet meer zwanger ben?

Reageren
    John (moderator)

Dat is de bedoeling daarvan…maar garanties kan ik je niet geven

Reageren
    Anoniem

ik heb de Ella-one geslikt en de MAP kan ik hierdoor ervan uit gaan dat ik niet zwanger ben ?

Reageren
    John (moderator)

De Ella-one EN de MAP??   Jeetje  dat was natuurlijk nergens goed voor. Dat was dus echt een overdosis. Je cyclus zal behoorlijk in de war raken. De ella-one is ook een MAP…

Zoals ik al schreef:

Dat is de bedoeling daarvan…maar garanties kan ik je niet geven

Reageren
    Anoniem

zou het helpen als ik nu stop met de pil tot ik ongesteld word enverba weer opnieuw begin

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat is nergens goed voor…de strip gewoon afmaken

Reageren
Reageer op: Seks pil en ongesteldheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.