- Anoniem30 juli 2017 om 15:14
Hooi..
Ik zat met een vraagje;
Afgelopen woensdag heb ik de morning after pil geslikt. Ik had seks zonder condoom (zonder klaarkomen) maar zit wel al 5 jaar ongeveer aan de pil. Ik wilde het graag zeker weten vandaar de MAP.
Nu heb ik de MAP in mijn stopweek genomen. In een normale stopweek word ik donderdag of vrijdag ongesteld. Nu kan door de MAP je ongesteld ontregeld zijn/worden.
Het is nu zondag en ik ben nog niet ongesteld, wat is handig om te doen?
Maandag (morgen) begin ik normaal met mijn nieuwe strip. Moet ik die nu uitstellen en wachten tot ik ongesteld ben geweest of gewoon beginnen met nieuwe strip?Ik hoor graag een reactie ..
Xx
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 juli 2017 om 15:21Je moet gewoon met de nieuwe strip starten, maar er wel rekening mee houden dat de pil tot na de volgende stopweek niet betrouwbaar is.
Als je de pil goed gebruikt, is er geen enkele reden om de MAP te gebruiken. Dat was dus geen goed idee.
ReagerenReactie30 juli 2017 om 15:36Dankjewel voor je reactie Tandor!
Ik had beter niet de MAP kunnen nemen? Het is verder niet erg of schadelijk dat ik het wel heb gedaan?
Denk je niet dat ik zwanger ben doordat ik nu niet ongesteld ben? Tot vier weken geleden lange vaste relatie gehad. En daarna is gebeurd wat in mijn bericht beschreef!
of raad je toch een zwangerschapstest aan?
En wat als ik ongesteld word terwijl al ben begonnen met nieuwe strip? Stoppen ?
ReagerenJohn (moderator)
30 juli 2017 om 16:10Het is niet meteen schadelijk, maar je hormonen worden in de war geschopt. Als je een bloeding krijgt tijdens de strip, wat eigenlijk wel te verwachten is, ga je gewoon met de pil door.
Je had nou seks tijdens de stopweek als ik het goed begrijp. Maar ook in de stopweek ben je gewoon door de pil beschermd. Als je tenminste de pil goed gebruikt en er geen vergeet. De MAP was dus niet nodig geweest.
Reageren