Zoeken Vraag het forum

minipil en nuvaring

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hallo,

Omdat ik niet tegen de ‘standaard’ pil kan (merkloze microgynon) gebruik ik al 2 jaar de nuvaring. Van de pil werd ik zo ziek dat ik geen glas water meer binnen kon houden.

Omdat de nuvaring na mijn 21e een stuk duurder gaat worden, heb ik in overleg met de huisarts de minipil (delamonie) voorgeschreven gekregen.

Nu is het zo dat ik nog midden in mijn ring periode zit, maar ik eigenlijk uit zou willen testen of ik goed reageer op de minipil. Zou ik de nuvaring in kunnen houden en gewoon 1 pil uit kunnen testen? Bij de gewone pil kwamen deze klachten namelijk al meteen na de 1e pil. Als ik afwacht tot de ring eruit mag zit ik midden in mijn tentamenperiode en dan wil ik niet het risico lopen op erge misselijkheid omdat ik toch niet tegen de minipil zou kunnen. Daarom zou ik dit nu graag uit willen testen.

Zou dit kunnen of is dit niet verstandig? Alvast bedankt!!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het met 1 pil niet zal gaan lukken . Wacht dan tot na de tentamens

Reageren
    anoniem

Bedankt voor uw reactie.

Wat bedoelt u dat het met één pil niet gaat lukken? Ik zou het nu graag vast uit willen testen zodat ik na de ring tijdens mijn tentamens kan starten. Anders moet ik nieuwe ringen halen en zit ik meteen weer met 3 ringen…

Bij de gewone pil merkte ik namelijk ook na 1 pil al dat ik er niet tegen kon en heb ik dit meerdere malen gebruikt.

Reageren
    John (moderator)

Maar je hebt  nou geen gewone pil…ik denk dat je na 1 pil niets kunt zeggen..sowieso niet omdat je ook nog hormonen krijgt van de nuvaring.

Reageren
    anoniem

Het klopt dat het nu niet gaat om een ‘gewone’ pil. Maar zou ik dan niet alsnog merken of mijn maag darm kanaal tegen de minipil kan? Dit was namelijk de reden waarom ik niet tegen de normale pil kon.

Reageren
    John (moderator)

Probeer het uit zou ik zeggen….

Reageren
Reageer op: minipil en nuvaring
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.