Zoeken Vraag het forum

De pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anouk

hi , mijn naam is Anouk ik ben 17 jaar en ik slik nu al ongeveer 3 jaar de pil ( Ethinylestradiol / Levonorgestrel 0.03 / 0.15 ) Nu heb ik sinds januari voor het eerst seks gehad met mijn  vriend , we deden het de eerste paar keer met condoom en daarna ging het al snel zonder condoom. De eerst paar keer dat we het zonder condoom deden kwam hij niet in mij klaar want dat vonden we allebei nog een beetje eng , maar de laatste tijd gebeurd dat wel. Ik ben sinds januari nooit een pil vergeten en heb ook nooit last gehad van diarree of overgeven nadat ik mijn pil in heb genomen. ( wel bijvoorbeeld de ochtend daarna rond 07:30 , maar ik neem aan dat dat geen kwaad kan )  Ik slik mijn pil elke dag rond 23:00 uur. Nu heb ik bij mijn vorige pil strip geen stopweek gehouden vanwege een reden waardoor het beter zou zijn om de menstruatie uit te stellen en ben ik meteen de volgende strip gaan slikken. Ik ben nu op dehelft van de strip , maar ik neem aan dat ik gewoon beschermd ben tegen een zwangerschap aangezien in nooit de pil vergeet of wat dan ook.

Nu is mijn vraag :

is de kans groter dat je toch wel zwanger kunt raken doordat ik geen stopweek gehouden heb ? Of is er überhaupt een kans dat ik zwanger zou kunnen zijn ?

Moet ik deze strip gewoon af maken en dan mijn stopweek inlassen ?

is het waar dat Ethinylestradiol / Levonorgestrel 0.03 / 0.15 een van de sterkere pillen is van de pil ?

iemand die hier antwoord op zou kunnen geven

alvast heel erg bedankt ,

groetjes Anouk

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat je geen stopweek hebt gehouden, heeft geen invloed op de werking van de pil. Je raakt dus niet sneller zwanger daardoor.

Je kunt de strip gewoon afmaken en dan een stopweek inlassen.

Het is een anticonceptiepil, maar niet perse een van de zwaardere…ook dat heeft overigens niet met de werkzaamheid/bescherming van de pil te maken. Een lichtere of zwaardere pil beschermt net zo goed.

Reageren
Reageer op: De pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.