- Anoniem14 april 2017 om 14:28
Hallo ik ben nog maar net begonnen met de pil dus dit is mijn eerste strip. Mijn eerste pil was op mijn eerste menstruatie dag ingenomen. Ik heb op mijn 13e dag (maandag om 15u) diarree gehad maar daar zat zeker genoeg tijd tussen want mijn vorige pil had ik genomen om 18u30 de dag ervoor. Maar nu vandaag mijn 17e dag heb ik ook juist diarree gehad om 14u30. Ook weer genoeg tijd tussen want ik had hem gisteren terug genomen om 18u30. Maar als ik hem nu gewoon terug slik vanavond om 18u30 blijf ik dan gewoon beschermd? En kan ik gewoon seks hebben zonder condoom vanavond?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 april 2017 om 16:26Ja hoor, dat is verder geen probleem
ReagerenAnoniem14 april 2017 om 16:43Oke bedankt. 🙂
ReagerenAnoniem14 april 2017 om 16:48Hoe komt heg dat er nooit in de bijsluiter van de pil staat dat je binnen de 4 uur na inname van de pil niet meer veilig bent? Er staat gewoon in het algemeen de pil werkt niet meer als je diarree hebt of moet braken,…
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2017 om 16:54Uit een bijsluiter:
Als u misselijk bent geweest of diarree heeft gehad binnen 3-4 uur na het nemen van de pil, zijn de werkzame stoffen in de pil mogelijk nog niet helemaal opgenomen in uw lichaam. Deze situatie is vergelijkbaar met het vergeten van een tablet.
Reageren