- Anoniem11 april 2017 om 10:37
Hallo. Ik heb seks gehad op zaterdag. Zondag meteen een MAP gekocht en geslikt. Nu had ik donderdag mijn laatste pil. Zondag ben ik ook gewoon ongesteld geworden. Het is wel iets minder dan normaal. Is de kans op zwangerschap nu groter of is ee weinig aan de hand?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 april 2017 om 10:45Waarom heb je de MAP gebruikt als je de pil slikt?
Bedoel je afgelopen zaterdag? Zat je dan dus in de stopweek?
ReagerenAnoniem11 april 2017 om 10:51John (moderator)
11 april 2017 om 11:27Dat is inderdaad lulkoek en niet zo’n beetje! sterker nog: als je de anticonceptiepil gebruikt loop je zo extra risico op zwangerschap. Ik zal uitleggen waarom.
De pil is toch juist bedoeld om niet zwanger te raken. Als je dan toch nog de MAP moet gebruiken bij onbeschermde seks hoef je die hele pil toch niet te gebruiken.. dan zou die toch volstrekt zinloos zijn.
Als je de pil goed gebruikt, er geen vergeet, is het niet nodig om de MAP te gebruiken. Ook niet tijdens de stopweek. Daarnaast kun je tijdens de menstruatie sowieso al niet zwanger raken.
Als je tijdens pilgebruik de MAP neemt, heeft dat tot gevolg, dat de pil tot na de daaropvolgende stopweek, niet meer betrouwbaar is. Als je hier dus geen rekening me houdt, dan is er dus risico op zwangerschap, na het gebruik van de MAP.
Heb je de MAP vaker gebruikt tijdens het gebruik van de pil?
ReagerenAnoniem11 april 2017 om 12:15Maar Oke logisch. Zal die mensen het even vertellen Hahah. Dus nu is er niets aan de hand alleen tot se volgende stopweek gewoon weer een condoom gebruiken. I got iT. Nee heb nog nooit een map gebruikt tijdens de pil. Bedankt voor alles
ReagerenJohn (moderator)
11 april 2017 om 13:47Dan is er dus niets aan de hand. En ja, de komende strip beter maar een condoom gebruiken.
Reageren