Zoeken Vraag het forum

MAP op 1e dag van ongesteldheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo. Ik heb seks gehad op zaterdag. Zondag meteen een MAP gekocht en geslikt. Nu had ik donderdag mijn laatste pil. Zondag ben ik ook gewoon ongesteld geworden. Het is wel iets minder dan normaal. Is de kans op zwangerschap nu groter of is ee weinig aan de hand?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarom heb je de MAP gebruikt als je de pil slikt?

Bedoel je afgelopen zaterdag? Zat je dan dus in de stopweek?

Reageren
    Anoniem

@tandor dat klopt maar ik heb geleerd dat je altijd een MAP moet nemen na onveilige seks of heeft iedereen mij lulkoek aangepraat

Reageren
    John (moderator)

Dat is inderdaad lulkoek   en niet zo’n beetje!  sterker nog:  als je de anticonceptiepil gebruikt loop je zo extra risico op zwangerschap. Ik zal uitleggen waarom.

De pil is toch juist bedoeld om niet zwanger te raken. Als je dan toch nog de MAP moet gebruiken bij onbeschermde seks hoef je die hele pil toch niet  te gebruiken.. dan zou die toch volstrekt zinloos zijn.

Als je de pil goed gebruikt, er geen vergeet, is het niet nodig om de MAP te gebruiken. Ook niet tijdens de stopweek. Daarnaast kun je tijdens de menstruatie sowieso al niet zwanger raken.

Als je tijdens pilgebruik de MAP neemt, heeft dat tot gevolg, dat de pil tot na de daaropvolgende stopweek, niet meer betrouwbaar is. Als je hier dus geen rekening me houdt,  dan is er dus risico op zwangerschap, na het gebruik van de MAP.

Heb je de MAP vaker gebruikt tijdens het gebruik van de pil?

Reageren
    Anoniem

Maar Oke logisch. Zal die mensen het even vertellen Hahah. Dus nu is er niets aan de hand alleen tot se volgende stopweek gewoon weer een condoom gebruiken. I got iT. Nee heb nog nooit een map gebruikt tijdens de pil. Bedankt voor alles

Reageren
    John (moderator)

Dan is er dus niets aan de hand. En ja, de komende strip beter maar een condoom gebruiken.

Reageren
Reageer op: MAP op 1e dag van ongesteldheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.