Zoeken Vraag het forum

Overstappen pil, betrouwbaar of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik gebruik al sinds ik 14 ben de pil (Ethinylestradol/levonorgestrel Sandoz 0,02/0,1 mg) , ik ben nu 18 en heb sinds een half jaartje gemerkt dat het niet meer mogelijk was om de maandelijkse periode uit te stellen, omdat het bloedverlies simpelweg gewoon optrad na 21 dagen de pil nemen.. doorslikken was dus niet mogelijk. Dit vond ik zelf niet zodanig storend om naar de dokter te gaan voor een zwaardere pil, maar, nu ben ik na ca. 2 weken (op dag 11 om precies te zijn) één dag de pil vergeten en je raadt het al.. meteen de volgende dag ongesteld. Ik heb toen alsnog de vergeten pil genomen en nog geprobeerd 3 dagen door te slikken, maar de bloeding bleef niet uit. Ik heb toen maar een stopweek ingelast(met nog 7 pillen in de strip tegoed), en de dokter geraadpleegd. Die scheef me een nieuwe pil voor, dezelfde maar met een hogere dosering(Ethinylestradiol/levonorgestrel Sandoz 0,03/0,15 mg). Ik moet hier mee beginnen op de dag waarop ik normaal weer begin na een stopweek (dag 8), en in de bijsluiter staat dat deze dan meteen beschermd tegen zwangerschap, en dat ik meteen veilig ben. Maar is dit in mijn geval ook zo? Aangezien ik mijn stopweek een week eerder heb ingelast? Of was mijn stopweek in feite al begonnen toen ik die pil vergeten was, en tellen die laatste 3(4 als je de vergeten ingenomen pil meeteld) ingenomen pillen dan eigenlijk al meer mee? Ik hoop dat dit hele verhaal een beetje duidelijk is en dat iemand hier een antwoord op weet te geven..

Alvast bedankt.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ja hoor. Dat de stopweek iets eerder maakt verder niet uit.

Reageren
Reageer op: Overstappen pil, betrouwbaar of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.