Zoeken Vraag het forum

Houdbaarheid anticonceptiepil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Miss pinda

Hoi hoi
    ik ben na me zwangerschap weer begonnen aan de pil maar ik had niet op de datum gelet en zie ik dat de pil een jaar oud is hij is wel droog gebleven is dit heel erg ?

John (moderator)

Dat zal dan geen probleem zijn

Reageren
    Kyliene

Beste, even een vraag.
    Ik ben heus al begonnen met de pil maar die stond 01/22 ik ben bij me laatste week pil het is intussen al 3 februari 2022 (ik gebruik mycroginon) en ik kreeg eergisteren omgang, is me de pil nog goed en is het nog veilig ?

Reageren
    John (moderator)

Dat is geen probleem

Reageren
    Princess

Hi,
    Ik heb de pil met vervaldatum 06/22 geslikt voor 1 dag. De dag later heb ik de pil gevonden met een verval datum van 2025. De dag dat ik dus de pil heb geslikt met verval datum 06/22 ben ik dan wel beschermd tegen zwangerschap? Dit was 24 juli..

Reageren
    John (moderator)

Dat is geen probleem als de pil maar droog bewaard is

Reageren
    Lisa

Hoi!
    Ik heb hier de pil liggen van 06/2022 kan ik deze nog gebruiken? De apotheek is het weekend dicht en ik moet de pil nog 2 weken nemen. Ik zou ze dus voor 2 dagen willen gebruiken om maandag nieuwe te halen.

Reageren
    John (moderator)

dat zal geen probleem zijn, als de pil koel en donker is bewaard

Reageren
    Lisa

Okay super bedankt!

Reageren
    Lili

Ik heb een vraag.
    Ik moet vandaag aan een nieuwe strip van de pil beginnen. Echter heb ik alleen nog een reserve strip waarvan ik er eentje heb uitgehaald. Op het randje staat 2/2025.
    Kan ik gewoon aan deze strip beginnen of maakt het met de houdbaarheid uit dat ik er al eentje uit heb gehaald

Reageren
    John (moderator)

Ze is toch nog tot februari 2025 geldig??

Reageren
Reageer op: Houdbaarheid anticonceptiepil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.