Zoeken Vraag het forum

Verwijderen mirena spiraal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kwebbel

Hallo,

Ik heb na 4,5 jaar mijn mirena spiraal laten verwijderen. Ik heb deze gekregen ivm hevige bloedingen echt niet normaal. Arts adviseerde mij de mirena te laten plaatsen. Dit gedaan drie jaar later begon de ellende, veel buikpijn. Doorverwezen naar Z-H onderzoeken gehad van blaas, baarmoeder en darmen. Waren geen afwijkingen te zien. Konden niet herleiden waar de pijn vandaan kwam moest er maar mee leren leven. Dit gedaan maar paar maand geleden kreeg ik zoveel klachten, hevige buikpijn, rugpijn pijnlijke borsten etc. Dit beïnvloedde erg mijn leven. Wederom naar de arts en die adviseerde de mirena eruit te halen. Zo gezegd zo gedaan dit is nu 14 dagen geleden. Lage rugpijn, pijnlijke borsten verdwenen snel. Buikpijn heel stuk minder geworden maar blijft pijnlijk punt rond de navel en links en rechts onderin de buik. Verder na het verwijderen meteen bruin bloedverlies gehad en dit duurt nu al 14 dagen. Niet heel hevig maar een soort afscheiding die soms ook bij het zwarte af is. Is dit een normaal verschijnsel na het verwijderen van de mirena spiraal en hoe lang kan dit duren?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat komt omdat er door het verwijderen een wondje is ontstaan dat heeft gebloed in je baarmoeder. Het is dus oud bloed.  Dat zou eigenlijk n u ook weer snel over moeten gaan.

Reageren
Reageer op: Verwijderen mirena spiraal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.