- Kwebbel26 januari 2017 om 22:15
Hallo,
Ik heb na 4,5 jaar mijn mirena spiraal laten verwijderen. Ik heb deze gekregen ivm hevige bloedingen echt niet normaal. Arts adviseerde mij de mirena te laten plaatsen. Dit gedaan drie jaar later begon de ellende, veel buikpijn. Doorverwezen naar Z-H onderzoeken gehad van blaas, baarmoeder en darmen. Waren geen afwijkingen te zien. Konden niet herleiden waar de pijn vandaan kwam moest er maar mee leren leven. Dit gedaan maar paar maand geleden kreeg ik zoveel klachten, hevige buikpijn, rugpijn pijnlijke borsten etc. Dit beïnvloedde erg mijn leven. Wederom naar de arts en die adviseerde de mirena eruit te halen. Zo gezegd zo gedaan dit is nu 14 dagen geleden. Lage rugpijn, pijnlijke borsten verdwenen snel. Buikpijn heel stuk minder geworden maar blijft pijnlijk punt rond de navel en links en rechts onderin de buik. Verder na het verwijderen meteen bruin bloedverlies gehad en dit duurt nu al 14 dagen. Niet heel hevig maar een soort afscheiding die soms ook bij het zwarte af is. Is dit een normaal verschijnsel na het verwijderen van de mirena spiraal en hoe lang kan dit duren?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
26 januari 2017 om 22:34Dat komt omdat er door het verwijderen een wondje is ontstaan dat heeft gebloed in je baarmoeder. Het is dus oud bloed. Dat zou eigenlijk n u ook weer snel over moeten gaan.
Reageren