- Nienke21 maart 2022 om 10:12
Goedemorgen,
Ik heb een week geleden de mirena laten plaatsen. Al met al een weekje last gehad van wat bloedverlies. Voornamelijk de laatste dagen alleen na de seks. Daarna niet meer, behalve wat roze afscheiding. Geen pijn in onderbuik. Soms wat weeeig gevoel.
Is dit normaal zo na de seks met een spiraal ? Of komt het omdat het nog zo kort geleden is ?
Daarbij las ik, op het internet, dat je een week lang niet in bad zou mogen. Nu heb ik dit gedaan 2 dagen na de plaatsing, omdat ik toen nog buikpijn had. Kan dit kwaad ? Ik zie namelijk niets in de bijsluiter van de mirena erover staan?
4 reactiesReagerenNienke21 maart 2022 om 11:27Daarbij voel ik zelf de draadjes niet als ik voel met mijn vingers. Mijn vriend wel tijdens de seks. Is dat erg dat ik ze zelf niet voel?
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2022 om 17:47Dat zal nog van het plaatsen zijn.
Reageren
Om een opstijgende infectie te voorkomen moet u gedurende 1 week na plaatsing of, als het
bloedverlies langer duurt, zolang u bloed verliest:
Geen tampon gebruiken
Niet zwemmen, niet in bad, geen sauna bezoeken
Geen gemeenschap hebben
Na deze periode is het weer veilig om dit wel te doen.Nienke21 maart 2022 om 19:37Hij is geplaatst tijdens mijn menstruatie; dus veilig is het sowieso. Alleen dan meer kans op een infectie vanwege die bloeding ?
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2022 om 19:39Het gaat idd alleen over kans op infectie
Reageren