Zoeken Vraag het forum

Mirena / bloeding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nienke

Goedemorgen,

Ik heb een week geleden de mirena laten plaatsen. Al met al een weekje last gehad van wat bloedverlies. Voornamelijk de laatste dagen alleen na de seks. Daarna niet meer, behalve wat roze afscheiding. Geen pijn in onderbuik. Soms wat weeeig gevoel.

Is dit normaal zo na de seks met een spiraal ? Of komt het omdat het nog zo kort geleden is ?

Daarbij las ik, op het internet, dat je een week lang niet in bad zou mogen. Nu heb ik dit gedaan 2 dagen na de plaatsing, omdat ik toen nog buikpijn had. Kan dit kwaad ? Ik zie namelijk niets in de bijsluiter van de mirena erover staan?

4 reacties
    Reageren
    Nienke

Daarbij voel ik zelf de draadjes niet als ik voel met mijn vingers. Mijn vriend wel tijdens de seks. Is dat erg dat ik ze zelf niet voel?

Reageren
    John (moderator)

Dat zal nog van het plaatsen zijn.
    Om een opstijgende infectie te voorkomen moet u gedurende 1 week na plaatsing of, als het
    bloedverlies langer duurt, zolang u bloed verliest:
     Geen tampon gebruiken
     Niet zwemmen, niet in bad, geen sauna bezoeken
     Geen gemeenschap hebben
    Na deze periode is het weer veilig om dit wel te doen.

Reageren
    Nienke

Hij is geplaatst tijdens mijn menstruatie; dus veilig is het sowieso. Alleen dan meer kans op een infectie vanwege die bloeding ?

Reageren
    John (moderator)

Het gaat idd alleen over kans op infectie

Reageren
Reageer op: Mirena / bloeding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.