Zoeken Vraag het forum

Mirena spiraal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi, ik heb maandag de mirena laten plaatsen. Dat was 4 dagen nadat mijn menstruatie over was.
    Ben ik direct beschermd?
    Heb namelijk net onveilige seks gehad met mijn partner.
    De arts zei dat de mirena goed zat en dat ik geen vervolg afspraak nodig had om te kijken of het nog goed op zijn plaats zit.
    Ben ik beschermd tegen een zwangerschap? Of had ik het met condoom moeten doen?
    Anders haal ik per direct de morning after pil.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als MIRENA tijdens de menstruatie – of in ieder geval binnen 7 dagen na het begin van de menstruatie – wordt ingebracht, ben je direct na het inbrengen beschermd tegen zwangerschap. Als MIRENA niet tijdens de menstruatie wordt ingebracht, moet je de eerste 7 dagen na het inbrengen een zogenaamde barrièremethode (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.

Reageren
    Anoniem

Morning afterpil halen ? Mag dat met een spiraaltje?

Mijn stress is zeeeer hoog nu op dit moment

Reageren
    Anoniem

En volgens mijn menstruatie kalendertje stond er dat ik de 17e ovuleerde, maar nu niet meer vruchtbaar ben. Kan dat kloppen?
    Ben echt helemaal in de stress nu!! Moet in de morning after pil gaan halen????

Reageren
    John (moderator)

Ik zou de MAP wel gebruiken en morgen ook even contact opnemen met de huisarts

Reageren
    John (moderator)

Als je onzeker over bent, bel dan morgenvroeg eerst met je huisarts. De MAP kun je dan daarna meteen halen

Reageren
    Anoniem

Waarom de huisarts? Wat kan de huisarts voor mij betekenen dan?

Reageren
    John (moderator)

Ook de huisarts kan je advies geven als je er onzeker over bent.

Reageren
Reageer op: Mirena spiraal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.