Zoeken Vraag het forum

Vergeten Pil.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sophia

Hoi iedereen!

Ik had een vraagje wat ik niet online kon vinden. Het is uit met mijn vriend, dus ik ben een beetje lax geweest met de pil aangezien het allemaal niet echt nodig was. Ik heb hem wel gewoon elke dag geslikt alleen ik begon doorbraakbloedingen te krijgen. Daarom heb ik midden in mijn strip een stopweek gehouden. Deze stopweek duurde (8 of 9 dagen) en daarna ben ik weer verder gegaan met die strip. Dus in plaats van een stopweek van 7 dagen was die langer en ja ik weet dat dat niet mag. Nou heb ik na 13 dagen WEL WEER de pil te slikken, sex gehad. Heb ik nu kans om zwanger te zijn?? En als ik de morning after pil neem, beinvloed dat dan de werking van de pil?

Dus nog even voor de duidelijkheid mijn twee vragen:
    – Ik heb na een stopweek van 8/9 dagen in plaats van 7 de pil dertien dagen lang (ongeveer) weer geslikt en daarna sex gehad. Ben ik nu onveilig?
    – Zo ja, en ik neem de morning after, beinvloed die dan de werking van de pil?

Ik had namelijk gehoord dat als je de stopweek een paar dagen verlengd je dan de eerste 7 dagen met condoom moet doen en dan weer veilig bent. Ik weet alleen niet of dit klopt. Oja en verder ben ik wel een paar x de pil vergeten vorige maand (dus voor mijn stopweek) Maar toen heb ik er gewoon de volgende ochtend toen ik er aan dacht twee genomen want toen zat ik al in mijn vijfde week ofzo van de strip. Maar daardoor zijn wel die doorbraakbloedingen ontstaan. Ik weet niet helemaal of dat relevant is maarja…

Groetjes,

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de pil op gezette tijden neemt om de betrouwbaarheid te waarborgen.
    Als je na de verlengde stopweek, 13 dagen achter elkaar de pil hebt geslikt is die gewoon weer betrouwbaar.

Reageren
    Sophia

Top!! Werd al bang, Dankje,,

Reageren
Reageer op: Vergeten Pil.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.