Zoeken Vraag het forum

Kan huisstofmijt allergie van de één op de andere dag verergeren?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik dacht dat ik een beetje verkouden begon te worden de afgelopen dagen. Voelde me ook erg grieperig dus zit al een paar dagen thuis. Ik heb last van jeukende ogen, vaak niezen, hoesten en overtollig slijm in de neus. Het slijm is echter kleurloos en dus niet geel/groen zoals ik normaal gesproken heb als ik ziek ben.

Tijdens mijn werk (bioscoop) bleven deze klachten ook aanhouden of werden ze zelfs erger, maar als ik eventjes buiten was werd de irritatie aan mijn neus en ogen iets minder. Ik lig voornamelijk in bed nu, wat dus ook een vermoeden veroorzaakte voor het volgende:

Ik weet dat ik huisstofmijt allergie heb, maar heb hier de afgelopen jaren niet zo heel erg last van gehad. Nu twijfelde ik of dat het misschien is, maar dat zou betekenen dat het van de één op de andere dag zo erg is geworden. Ik had nog desloratidine liggen van mijn zonneallergie en heb een tabletje ingenomen. Na een half uur merkte ik dat het overtollige slijm aanzienlijk minder werd en het niezen ook. Ik voel me nog steeds wel ‘verkouden’, maar de klachten zijn dus overduidelijk minder geworden.

Kan dit misschien een combinatie zijn van verkoudheid en de huisstofmijt allergie, of is dit inderdaad een verergering van de huisstofmijt allergie?

Alvast bedankt!

(De test voor deze allergie is denk ik zo’n 7 jaar geleden)

mvg

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen. Beiden zijn mogelijk

Reageren
Reageer op: Kan huisstofmijt allergie van de één op de andere dag verergeren?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.