Zoeken Vraag het forum

Intollerantie voor cafeïne

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben in belangrijke mate overgevoelig voor cafeïne en krijg dan aanvallen van oververmoeidheid, hoofdpijn en hartkloppingen. Ik drink dus geen koffie of thee meer, noch cola, en eet geen chocolade. Toch heb ik pas nog een “aanval” gehad. Ik vraag mij af of het kan komen door het drinken van rooibosthee, omdat ik dat de laatste maand dagelijks gedaan heb (één kopje per dag slechts). Weet dat ik vroeger ook last gehad heb van decafeïne-koffie, dus ik ben wel erg gevoelig ook voor kleine hoeveelheden cafeïne. Zit er in rooibos dan toch een kleine hoeveelheid cafeïne (hoewel ik overal vind van niet) of een gelijkaardig product???

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Thee bevat inderdaad een vergelijkbare stof nl theine.

Reageren
    Anoniem

Jamaar mijn vraag gaat over rooibosthee. Voor zover ik kan terugvinden beweert men algemeen dat daar geen theïne inzit??? Toch vermoed ik dat deze thee de oorzaak is van mijn probleem???

Reageren
    John (moderator)

Excuus.
    Rooibosthee bevat inderdaad geen theine.
    Misschien is het het geringe aandeel looizuur(tannine) waar je last van hebt.

Reageren
Reageer op: Intollerantie voor cafeïne

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.