- Tuin6 mei 2017 om 16:35
Ik dronk vroeger ongeveer 3 keer per week koffie, maar 1 op een dag, hiervan voelde ik niks ergs, lekker energie en dat deed me goed.
Maar sinds kort heb ik opeens dat ik al na 1 kleine koffie super over reageer erop: Duizeligheid, misselijk, opgejaagd / stress gevoel, moeilijk concentreren, hartkloppingen, etc.
Typische symptomen van een overgevoeligheid. Maar ik heb dit al na 1 koffietje!?
Ik heb net weer een koffietje genomen en besloot nu maar toch even dit uit te zoeken..
Het liefst heb ik dit niet aangezien ik die energie-boost soms erg hard nodig heb.
Alvast bedankt!
Gr.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 mei 2017 om 17:19Dat is na 1 kopje koffie wel fors….ik zou toch eens naar de huisarts gaan
ReagerenTuin6 mei 2017 om 18:27John (moderator)
6 mei 2017 om 18:35Het zou een allergische reactie kunnen zijn
ReagerenCatootje8 mei 2017 om 08:22Kan heel goed zijn dat je na verloop van tijd slechter tegen een bepaald iets als koffie kan. Het kan nogal op je zenuwstelsel werken. Zeker als je energie wat minder is, bijvoorbeeld bij bijnieruitputting. Energie kan je ook op andere manieren krijgen. De juiste voeding, wat supplementen. Thee werkt op een rustiger manier. Maté werkt wat dat betreft wat krachtiger maar ook op een rustige manier. Wel de energie maar niet opjagend.
Reageren