Zoeken Vraag het forum

Koffie overgevoeligheid?!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tuin

Ik dronk vroeger ongeveer 3 keer per week koffie, maar 1 op een dag, hiervan voelde ik niks ergs, lekker energie en dat deed me goed.

Maar sinds kort heb ik opeens dat ik al na 1 kleine koffie super over reageer erop: Duizeligheid, misselijk, opgejaagd / stress gevoel, moeilijk concentreren, hartkloppingen, etc.

Typische symptomen van een overgevoeligheid. Maar ik heb dit al na 1 koffietje!?

Ik heb net weer een koffietje genomen en besloot nu maar toch even dit uit te zoeken..

Het liefst heb ik dit niet aangezien ik die energie-boost soms erg hard nodig heb.

Alvast bedankt!

Gr.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is na 1 kopje koffie wel fors….ik zou toch eens naar de huisarts gaan

Reageren
    Tuin

Wat zou dit kunnen zijn?

Ik zal dan inderdaad maar is naar de huisarts gaan..

Reageren
    John (moderator)

Het zou een allergische reactie kunnen zijn

Reageren
    Catootje

Kan heel goed zijn dat je na verloop van tijd slechter tegen een bepaald iets als koffie kan. Het kan nogal op je zenuwstelsel werken. Zeker als je energie wat minder is, bijvoorbeeld bij bijnieruitputting. Energie kan je ook op andere manieren krijgen. De juiste voeding, wat supplementen. Thee werkt op een rustiger manier. Maté werkt wat dat betreft wat krachtiger maar ook op een rustige manier. Wel de energie maar niet opjagend.

Reageren
Reageer op: Koffie overgevoeligheid?!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.