Zoeken Vraag het forum

Allergisch voor koffie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano

Hallo ik heb een vraagje elkes keer dat ik koffie drink moet ik na een half uur naar toilet met diarree. Ik snap er niks van. Ben ik allergisch?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen

Drink eens koffie zonder coffeine…

Reageren
    Ano

Danku ik zal eens proberen

Reageren
    Catootje

Als iets de stoelgang bevordert is dat nog niet direct een allergie. Kan ook zijn dat je darmen en zenuwstelsel toch al gevoelig zijn. Thee kan een alternatief zijn of je koffie anders drinken. Tegenwoordig wordt wel gesproken over bulletproof koffie; dit is met boter. Mogelijk dat je die klachten dan niet hebt. Cafeïnevrije koffie schijnt niet bijster gezond te zijn. Theanine, zoals in thee maar ook als supplement verkrijgbaar vermindert wel de uitwerking van cafeïne. Bij gevoelige darmen en zenuwstelsel sowieso zorgen voor goede voeding en misschien wat ondersteunende stoffen als magnesium en vitamine B.

Reageren
    Ano

Das Catootje waar zou ik dan bulletproof koffie vinden? Dan kan ik het proberen en het klopt ook dat ik weinig vitamine B heb. Heb ik dan gevoelige darmen?

Reageren
    Catootje

Hoe je bulletproof koffie maakt kan je op  internet vinden. Je doet er grasboter en kokosolie in, even met een blender ofzo, waardoor de koffie wat milder werkt. Wel altijd goed naar je lichaam luisteren.  Zelf drink ik helemaal geen koffie en met deze manier dus ook geen ervaring. Tegenwoordig kan je een en ander gewoon googlen. http://www.paleo.be/bulletproof-koffie-waarom-en-recept/

Reageren
Reageer op: Allergisch voor koffie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.