- Anoniem15 augustus 2015 om 08:30
Hallo, al verschillende jaren heb ik last van vermoeidheid, pijnlijke spieren en gewrichten en darmproblemen. Na talrijke onderzoeken om het probleem te vinden (nog steeds niet gevonden) heb ik sinds enkele maanden gemerkt dat ik na mijn ochtendkop koffie, dadelijk een opgezette buik krijg wat de ganse dag blijft, daar darmen overhoop zijn.
Ik vroeg me af of ik misschien niet tegen koffie kan? Vroeger heb ik daar nooit wat van gemerkt (bij percolatorkoffie), maar misschien bevat de Senseokoffie iets waar ik niet tegen kan …. Zelfs cafeinevrij geeft me een opgeblazen gevoel … Gevolg: darmproblemen, constipatie, gewichtstoename ….
Iemand iets gelijkaardigs ondervonden?7 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2015 om 13:18Ik zou eens een tijdje stoppen met de senseo. Er zijn meer mensen die daar last van hebben.
ReagerenHayet30 juni 2017 om 16:21Goeiedag!….
Ik drink graag koffie…..in de ochtend om allerter te zijn en als de kindere naar bed zijn gebracht. De laatste jaren voel ik me steeds slapjes en futloos in de ochtend. Tot de laatste ramadan….toen ben ik vanwege de erg late etenstyd gestopt met koffie voor een hele maand. Ondanks de stop van energieopname overdag voelde ik me toch een stuk fitter!…….een week na de ramadan toen ik zachtjes aan steeds mee kofgie drink…werd ik s ochtends en de rest van de dag weer flauw en futloos. Ook gewrichtspijn. Voor mij is het duidelijk……koffie is niet meer goed voor mij….
ReagerenCatootje1 juli 2017 om 09:49Koffie kan wel een oppepper geven maar kan ook nadelen hebben. Maté kan ook energie geven maar zonder op te jagen.
ReagerenDirkje9 april 2024 om 07:12Ik heb dat ook! Darmproblemen en veel spierkramp. Ik weet dat de darmproblemen stoppen als ik geen Senseo drink. Maar nu ik het toch weer was gaan gebruiken, komt ook mijn spierkramp terug. Geen idee hoe, maar ik stop er weer mee, hoe lekker ik het ook vind.
ReagerenSuus9 april 2024 om 08:29@Dirkje
Cafeïne kan voor uitdroging zorgen, als te veel koffie en daarbij te weinig water drinkt. En uitdroging kan o.a. spierkrampen geven
ReagerenBob17 april 2024 om 03:46Zoals Suus al aangaf, dit heeft niets met autisme te maken.
ReagerenNina19 januari 2025 om 11:59Ik ook van senseo opgeblazen gevoel dikke buik en enorm veel plassen. Nu terug op dolce gusto overgegaan en geen problemen meer.
Reageren