Zoeken Vraag het forum

allergische reactie na schouder injectie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Graaf151

Hallo,

11 maart j.l. heb ik een schouderinjectie gehad vanwege een chronische ontsteking.
    de injectie hielp direct, ik had binnen een paar minuten vrijwel geen pijn meer.
    echter, binnen een paar minuten kreeg ik jeuk op mijn rug en binnen een half uur kreeg ik spontaan jeuk over mijn hele lichaam. de bewegingen die ik daarbij maakte zou een breakdancer jaloers op zijn.
    ik moest uiteindelijk naar de eerste hulp terug en kreeg toen twee pilletjes tavagil die niets uithaalden. toen naar de afdeling dermatologie waar ik een injectie tavagil kreeg, waar ik wel iets van merkte. overal rare rode vlekjes op mijn lichaam. uiteindelijk kreeg ik een stootkuur tavagil en prednison mee voor een week. binnen een paar uur begon het te werken. waarschijnlijk ben ik ergens allergisch voor iets wat in die injectie zat. heeft iemand hier ervaring mee gehad en kun je mij meer hierover vertellen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt inderdaad op een allergische reactie op een van de bestanddelen van de injectie vloeistof. Maar om daar meer over te kunnen vertellen zou ik moeten weten wat er precies in de injectievloeistof zat. Het zal wel worden opgenomen in je patiëntendossier zodat daar bij een eventuele volgende keer rekening mee kan worden gehouden.

Reageren
Reageer op: allergische reactie na schouder injectie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.