Zoeken Vraag het forum

Chroom & nikkel allergie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sjurd VRancken

Hallo iedereen!

Ik weet zo pas dat ik allergisch ben aan “chroom en nikkel”en nog niet een klein beetje… Mijn Dermatologe zei dat ze zo’n reactie in haar 25jarige carrière nog niet heeft gezien, op de allergie testen…

Ben juist bij de apotheek een zalf laten maken (speciale voorschrift) En een nikkeltestje gaan bestellen(zo kan ik nagaan of ergens nikkel in zit)

Nu zit ik wel nog met een paar vragen die ik ben vergeten te vragen aan de dokter….

Wat met het eten? Kan ik nog gewoon bestel gebruiken? Ik heb wat uitslag eczeem tussen mijn vingers die niet echt wilt weggaan.. Zit ik dan toch nog ergens waar 1 van deze 2 stoffen inzit?

En wat met sieraden of horloges? Ik hoor van mensen om alles te kopen in titanium op puur zilver/goud… Maar dat wordt toch een dure grap niet?

Iemand die hier ervaring mee heeft? Graag wat hulp en uitleg aub!

Met vriendelijke Groet, Sjurd

4 reacties
    Reageren
    Anoniem1
    Anneke

Hallo, misschien een beetje laat maar ik lees net pas dit bericht. Ik ben ook allergisch, voor kaliumdichromaat, chroom, ook wel chromaat genoemd. Ik kan geen leer dragen, geen parfum gebruiken, althans het meeste niet. In de loop der jaren ben ik er achter wat ik wel kan gebruiken. Ik heb nu een steentje in een omhulsel, wat parfum op neemt wat ik kan dragen als luchtje, nu kan ik wee alle luchtjes kopen. Je moet zelf met deze allergie uitvinden waar je niet tegen kan, bij iedereen is het verschillend. Zilver slaat Zwart uit. Van goud heb ik geen last. Ben inmiddels ook allergisch voor mijn gebit prothese. Zit chroom in. Krijg nu implantaat, met anti allergisch materiaal. Maar de tijd zal het leren. Succes

Reageren
Reageer op: Chroom & nikkel allergie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.