Zoeken Vraag het forum

Vermoeidheid door allergie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Arne

Sinds donderdag kamp ik met een vervelende vermoeidheid. Bij elke inspanning klopt mijn hart uit de keel. Mijn spieren voelen ook zwak aan.
    De voorbije maanden had ik de symptomen van een huisstofmijtallergie (’s morgens lopende neus, vaak niezen, keelirritatie, verstopte neus) en een paar weken geleden kwam daar opeens sinusitis bij. Die ging vrij snel weg maar de vorige keer dat ik dat had kon ik ook een paar weken lang geen inspanning leveren.
    Toch voelde ik me voor donderdag uitstekend in mijn vel tot ik plots begon te geeuwen en moest gaan liggen. Elke dag word ik na bepaalde tijd echt moe en kan ik het huis niet uit. Ik val niet in slaap en kan perfect lang opblijven nog maar dan wel zonder inspanning te leveren.

Wat is nu de oorzaak van die vermoeidheid (die vooral vervelend is door die snelle hartslag bij het minste, zeker omdat ik wielertoerist ben)?
    Heeft die allergie en die sinusitis er iets mee te maken? Of is het iets volledig anders?

2 reacties
    Reageren
    mij

Kijk even of je een glutenallergie hebt, genaamd Coeliakie. Ik heb dit ook gehad totdat ik Coeliakie bleek te hebben en van mijn vermoeidheid af ben. Dat heeft wel jaren geduurd.

Reageren
    Daantje

Slik je pilletjes tegen hooikoorts? Van sommige word je inderdaad ontzettend moe.

Reageren
Reageer op: Vermoeidheid door allergie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.