Zoeken Vraag het forum

Winter Ziekte/Allergie ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mike-BVL

Beste leden,

Met dit bericht ga ik mijn medische klachten verhaal neerleggen en ik hoop hiermee ook andere te kunnen helpen en misschien komen we wel mensen tegen met dezelfde klachten. Mijn verhaal begint zo’n 3 jaar geleden. Telkens wanneer het rond kerst periode eind december is, krijg ik telkens last van vervelende symptomen. Ik dacht kortweg aan een simpele griep dat vaker voor komt. Maar ik merkte dat het allemaal niet over ging. De symptomen zijn, elke ochtend droge en pijnlijke keel (lijkt net een keelontsteking), bloedneuzen, korstjes in neus, vermoeidheid. Het meest erge is toch echt de ochtend. Je staat op met enorme keelpijn, in middels heb ik daar wel wat op gevonden en dat is gember. Gedurende de dag is dan de keel weer stabiel, maar telkens wakker worden is geen pretje weken lang. Met deze klachten ben ik vervolgens naar de huisarts gegaan en die heeft me neussprays gegeven, maar mijn neusklachten werden daardoor alleen maar erger. Uiteindelijk vorige jaar naar een KNO arts in het Havenpolikliniek in Rotterdam gegaan. Uitslag, meneer met wat huis tuin en keuken middelen komt dat wel goed. Ook niks aan gehad, want ze konden geen diagnose vinden. Maar dan het meest opmerkelijke wat mij opvalt. Ik ga sinds een aantal jaren vier ik oud en nieuw in het buitenland, Londen, Manchester, Barcelona, Valencia, Milaan, Curacao. Telkens wanneer ik naar het buitenland gaat, zijn mijn symptomen weg binnen 24 uur. Ik slaap normaal, geen ochtend keelpijn, geen bloedneuzen, helemaal niks. Daarom ben ik nu aan het onderzoeken aan mezelf, zou het met luchtkwaliteit te maken kunnen hebben (fijnstof, tempratuur, luchtvochtigheid etc). Dus kort gezien, symptomen gaan weg als ik buiten Nederland bent van december tot maart. Herkend iemand deze symptomen bij zich zelf ? Of iemand enig idee in welke richting ik moet gaan denken ?

3 reacties
    Reageren
    Mike-BVL

Goedemiddag,

Beetje bij beetje kom ik erachter waar het probleem aan zou kunnen liggen. Ik heb nu een doorverwijzing gekregen naar de KNO arts. Heeft iemand aanbevelingen ?

Reageren
    Julia

Hoi Mike,
    Ik denk niet dat je nog actief bent maar weet iemand al waardoor dit komt. Ik heb ook last van een droge pijnlijke neus en keelpijn heel vaak

Reageren
    John (moderator)

En wat zegt je huisarts hier dan van?

Reageren
Reageer op: Winter Ziekte/Allergie ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.