- May10 mei 2015 om 08:37
Dag forumleden,
Sinds een paar maanden weet ik dat ik last heb van meerdere allergieën (huisstofmijt, huisdieren, boompollen etc.) die ervoor zorgen dat ik vaak loop te niezen en last heb van een verstopte neus. Ik heb inmiddels speciaal beddengoed en houd mijn kamer goed schoon. De huiskamer laat nog wat te wensen over want hier loopt ook de hond rond.
Nu voel ik mij de afgelopen week wat minder lekker in mijn vel. 2 maanden geleden had ik nog voorhoofdsholteontsteking en ik hoop echt niet dat het daar weer op uitdraait. Deze week had ik regelmatig het idee dat ik wat warm aanvoelde. Geen koorts gelukkig maar normaal voel ik eerder koud dan warm. Mijn neus zit steeds ’s ochtends dicht en daardoor krijg ik ook keelpijn omdat ik door mijn mond adem. Nu heb ik het dus wat benauwd omdat overal slijm zit. Mijn oren beginnen ook dicht te zitten en ik heb het gevoel alsof een klier in mijn nek wat dik is aan de linker kant.
Nu ben ik gister begonnen met een kuurtje Itraconazol Actavis voor gistpuistjes waar ik nu al een tijdje mee rondloop. Daar heb ik ook veel last van (jeuk) maar met die medicijnen mag ik de neusspray die ik van de KNO arts heb gekregen niet gebruiken. Verder weet ik ook niet of ik deze mag combineren met simpele medicijnen van de drogist dus dat doe ik nu maar even niet.
Zijn er huis-tuin-en-keuken middeltjes die mij de dag een beetje door krijgen? Ik heb mijn neus al gespoeld met zout water. Dit helpt iets maar niet veel. Ook twijfel ik of het verstandig is om naar de huisarts te gaan. Vooral die opgezette klier baart me wat zorgen (maar ik neig ernaar wat hypochondrisch te zijn dus wil niet voor ieder pijntje naar de huisarts rennen).
Wat raden jullie mij aan?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
10 mei 2015 om 09:20Een opgezette klier is niet meteen een reden om naar de huisarts te gaan. Het is een normale reactie op een infectie die in je lichaam aanwezig is. Het zou kunnen dat je een verkoudheid hebt opgelopen. Maar ook de allergieën kunnen de oorzaak zijn.
Voor de neus en de slijmvliezen zou je kunnen stomen met eucalyptus of pepermuntolie.
Reageren