- Tom7 augustus 2011 om 18:47
Heeft het gewerkt “hallo” ? Ben zeer benieuwd heb precies hetzelfde als hier omschreven
…7 augustus 2011 om 18:51Corticosteroïden is een standaardbehadeling als fucidine niet helpt.
Reagerenhallo23 oktober 2011 om 09:35Koensieben62224 oktober 2011 om 10:26Bethametason helpt ook maar tijdelijk.. Ik loop er nog steeds mee. Ik ga nu wat dieten proberen, kijken of ik ergens allergisch voor ben. Melkproducten ofzo. Soms is het echt niet normaal rood!
Reagerenkoensierben62218 januari 2012 om 10:50Ik heb het internet nog eens afgestruind en vooral ook engelse sites omdat ik op nederlandse fora niet dezelfde symptomen kan vinden als de engelse.
Daar vond ik het volgende wat ik nu al een tijdje hanthaaf:
– Veel water drinken, tot 9-10 glazen per dag. Dit verhelpt het droge uit effect.
– Vitamine pillen; verhoogt de weerstand waardoor je symptomen afnemen.
– Omega 3 pillen; visolie, goed voor je huid. Deze stof wordt niet aangemaakt door je eigen lichaam en als je weinig vis eet ist dit goed om te nemen.Verder heb ik bij de kruidvat een potje vaseline gekocht MET aloë vera extracten. Groen klein potje. Dit werkt een stuk verlichtender voor mij. Elke dag een dun laagje smeren en als het erin is getrokken gewoon weer een nieuwe laag erop! Het knalrode is nu mild rood en op dagen dat ik goed heb geslapen is het zelfs bijna weg!
Het is nog steeds niet volledig weg, maar nu ik deze tips uitvoer merk ik wel wat verlichting..
Probeer het eens zou ik zeggen!
Reagerenhallo11 mei 2012 om 09:09Bedankt voor de tip! Dit forum eigelijk vergeten, maar via google toch ff terug gezocht. Ga gelijk aan de slag met je tips
ReagerenMarleen20 mei 2012 om 10:16Ik heb precies hetzelfde.. Heb rode huid rond mond en kin.. Ik heb ’t al een aantal maanden en verschillende zalfjes voorgeschreven gekregen van de dokter.. Maar helaas nog geen resultaat. Het is soms minder gweest tot bijna weg, maar bij mij prikt het heel erg, waardoor je gaat wrijven en het dus verergerd. Misschien tips hoe ik hier het beste vanaf kom?
ReagerenKoen22 mei 2012 om 12:08Bij mij prikt het dus helemaal niet, het is gewoon aanwezig. Marleen, ik denk dat jij een allergie/bacterie/infectie hebt als het zo prikt.
Ik merk ook dat mijn roodheid gerelateerd is aan hormonen, als ik wat meer baardgroei heb is het erger, als ik me dan heb geschoren dimt het weer erg in. ik dacht eerst dat misschien mijn scheergel hielp, met aloevera, maar na een tijdje gewoon los scheergel te hebben gesmeerd wordt het niet beter. Daadwerkelijk scheren wel..
Slecht slapen en alcohol drinken verergert de symptomen maar lijken niet de oorzaak
Reagerenhallo22 mei 2012 om 13:45Het klopt wat je zegt..als ik me een dag niet scheer is het rode een stuk zichtbaarder. Ook bij weinig slaap, katers en lange dagen is het erger.ik heb omega 3 gehaald samen met een aloe vera creme. Kon alleen geen klein groen potje vinden dus ikheb een witte huidcreme aloe vera pot gekicht. Hope dathetvoor de zomer klaar is
ReagerenKoen23 mei 2012 om 08:53Ik ben bang dat het blijvend is aangezien ik er al 6 jaar meer rondloop (vanaf pubertijd, jaar of 15), ik smeer er af en toe wat foundation op om het te verbergen, en soms helpt komkommerschijfjes het te koelen, dan trekt het ook wat weg (tijdelijk).
magisch probleem dat ik niet vaak tegenkom, bah 😛 Welk aloe vera potje heb je gekocht? want ik heb dat vaseline potje, dat helpt wel wat maar is erg vettig; dan glanst het helemaal en dat trekt de aandacht nou ook niet bepaald weg
Reagerenhallo23 mei 2012 om 14:07Ik heb het ook vanaf me 15e. Ben er helemaal klaar mee. Er is gewoon niks over te vinden op het internet, en niemand schijnt er iets van te weten
ReagerenDD17 oktober 2012 om 14:25Zou kunnen periorale dermatitis zijn. (15 is te jong voor rosacea) Google maar even.
ReagerenAnoniem17 oktober 2012 om 15:28Sudocrem?
ReagerenTrudy28 februari 2013 om 10:30Ik heb met tussenpozen ontzettend last gehad van pijnlijke rode uitslag rond mond, neus en op mijn kin. Na eindeloos getob heeft mijn huisarts via de dermatoloog het kunnen oplossen. Twee zalven, één voor ’s avonds en één voor ’s ochtends. Het geeft niet welke je wanneer smeert als het maar niet tegelijk is: Loprox (Ciclopirox olamine 10 mg/g) en Emovate crema (Clobestasona 17-butirat). De verzacht direct en na een paar weken kon ik er mee ophouden. Het is helemaal weg!!!!! Succes!
ReagerenQuote5 maart 2013 om 13:14Clownseczeem (periorale dermatitis) :
Reageren
http://www.huidinfo.nl/perioralederm.htm