- koensieben6221 september 2010 om 13:56
Hallo,
Ik heb last van een rode huid onder mijn mond en aan beide kanten van mijn neus. Het jeukt niet, het doet geen pijn en het is niet droog, ik heb alleen last van het aangezicht. Ik loop er al heel lang mee rond, ik vraag me af wat het kan zijn.
Ik heb de dokter al bezocht en zij schreef mij een zalfje voor met Hydrocortisoni. Dit heeft niet geholpen.
Ook heb ik al verschillende tandpasta’s geprobeerd omdat ik dacht dat het misschien hier aan kon liggen.
De ene dag heb ik het erger dan de andere maar het is nooit helemaal weg. Wat kan het zijn?
Ik heb een plaatje van mijn mond toegevoegd, het is niet afschrikwekkend:)
31 reactiesReagerenkoensieben6228 september 2010 om 19:46Niemand een idee?
ReagerenAnoniem11 september 2010 om 20:50Ik zie eerlijk gezegd niet wat er nu afwijkend is aan de mond of eronder. Ik zie wel een licht erytheem boven de kin maar dat zou ook kunnen zijn veroorzaakt door er een paar keer flink overheen te wrijven. Niets bijzonders eigenlijk. Waarom heeft de huisarts zo n sterke zalf voorgeschreven? Wat was de diagnose van de huisarts?
ReagerenKoen12 september 2010 om 13:12Bedankt voor je reactie
Op de foto lijkt het minder erg dan dat het is. Het is een begrensde rode vlek die erg goed zichtbaar is, ik heb er veel last van. Andere mensen zien het ook goed. Het is niet de oorzaak van wrijven.
Het zalfje heeft niets geholpen, er was geen echte diagnose. Ze zag rode huid en schreef volgens het boekje de bijbehorende zalf voor.
Ik ga maandag weer terug naar de huisarts om wat meer verhaal te halen.
ReagerenAnoniem12 september 2010 om 13:26Corticosteroïden is echt met hagel schieten. Het is een hele agressieve behandeling van wellicht een hele onschuldige aandoening.
Als de huisarts denkt aan erythema infectiosum zou ik het kunnen begrijpen maar bijvoorbeeld bij rosacea niet.
Zijn de vlekken emotie of spanning en stress gerelateerd of zitten ze er altijd? Of misschien na het eten van bepaalde voedingsstoffen?
ReagerenKoen12 september 2010 om 13:53Het zalfje gebruik ik nu ook niet meer, het hielp niets.
Het is inderdaad stress gerelateerd. Op dagen dat ik op stap ben geweest en met een katertje rondloop dan is het nóg duidelijker aanwezig. Ook als ik me een tijdje niet heb geschoren is het heftiger.
Het doet geen pijn, ik voel er niets van! En of ze er zitten na het eten van bepaalde voedingsstoffen zou ik niet kunnen zeggen.
ReagerenNeeltje12 september 2010 om 17:07Waarschijnlijk is het eczeem. Van eczeem is het bekend dat als de weerstand afneemt de klachten toenemen. Beschouw het dan als jouw richtingaanwijzer dat je weer gezonder moet gaan leven elke keer als het de kop opsteekt.
ReagerenKoen12 september 2010 om 18:34Dat is een snelle conclusie Neeltje, de dokter zelf zag dat niet eens. Maar daarmee is het probleem niet opgelost, ook al heb ik een richtingaanwijzer (ook al had ik die conclusie dan zelf ook wel getrokken aangezien een kater gewoon ongezond is, dat voel ik dan wel!).
De rode uitslag (die overigens niet jeukt wat wel vaak voorkomt bij eczeem) is nog steeds aanwezig ook al hanteer ik een ”gezonde levenstijl” namelijk een normale werkweek.
Reagerenannelien13 december 2010 om 14:37hey koen,
weet je ondertussen al wat het is? want ik heb namelijk precies hetzelfde en loop er al heel lang mee rond en wil het heel graag weghebben.
groetjes,annelien
ReagerenKoen13 december 2010 om 17:36Annelien,
Nee helaas niet,
Ik heb een zalfje gekregen dat tegen Rosacea is bedoeld. Het bevat metronidazol maar het helpt heel beperkt.
Ik ben al 3 keer naar de huisarts geweest maar het mocht niet baten.
Ik accepteer het maar gewoon en smeer er soms wat foundation op.
Kun je misschien een foto posten van jouw probleem? En als je ooit een oplossing hebt gevonden hoor ik het heel graag!
Ik weet dat als ik helemaal niets drink in het weekend dat de symptomen minder erg zijn, maar die conclusie is snel getrokken omdat alcohol de bloedvaten verwijdt en dus meer rood laat zien.
Als levendige student is het uitgesloten om niets te drinken in het weekend, dus ik loop in het weekend met een rode huid rond.
mvg.
Koen
Reagerenkoensieben6222 maart 2011 om 00:00Hey annelien,
Heb je de foto gezien van mijn vlekken? Kun je misschien een foto posten van jouw aandoening?
Ondertussen al iets gevonden?
Ik merk dat het erger wordt als ik slecht slaap. Maar als ik goed slaap, fit, geen drank etc. heb gehad, dan is het nog steeds zichtbaar (wel minder).
Reagerenjerrid30 maart 2011 om 18:54Sinds kort heb ik precies hetzelfde, ik ben er nog niet mee naar de huisarts geweest maar het zit er er nu al ruim 2/3 weken en is niet meer weggegaan. Ik heb geen idee waar het door komt of hoe ik eraf kom. Als iemand er vanaf weet te komen, laat het weten alstublieft..
Reagerenkoensieben62228 april 2011 om 10:44Mensen ik heb de oplossing!
Een zalfje met Betamethason dat ik van de huisarts heb gekregen van de week. Ik heb nu 3 dagen gesmeerd en het is al bijna weg!
Dat zoiets kleins de oplossing kan zijn!
Diagnose was ”eczeem door irritatie” (?)
Reagerenhallo10 mei 2011 om 10:09koen,
bedankt voor de tip!
heb dit probleem al een aantal jaar, allerlei cremes geprobeerd waaronder schimmelinfectie etc etc..de foto die je geplatast had komt overeen met wat ik heb.. de creme alleen niet qua eigenschappen ( jeukt niet, schilfert niet ) maargoed dat had jij ook niet en toch werkt de creme. moet eind vd week weer naar de dermatoloog, zal hem deze creme echt voorstellen !
thanks alvast voor als het werkt
ReagerenEls15 mei 2011 om 19:41Betamethason is een corticosteroïd dat je maar kort kunt gebruiken vanwege de vervelende bijwerkingen. Corticosteroïden onderdrukken ontstekingen.
Reageren