Zoeken Vraag het forum

Benauwdheid door anti histamine medicatie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kroepkoekie

Sinds twee maanden neem ik desloratadin en mometasone spray. Dit naar aanleiding van allergieën.

De afgelopen maand heb ik erg veel last van benauwdheid. Het lukt me amper om een volle teug adem te nemen. Ik vraag me af of dit een bijwerking kan zijn van de medicatie?

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Nee, dat kan wel een “bijwerking” zijn van allergie (die op het slijmvlies van je longen slaat..)
    Dus laat je huisarts eens luisteren, en vraag eventueel een anti astma pufje of andere allergie medicatie.

Reageren
    Kroepkoekie

Erg bedankt voor uw reply. Ik neem reeds sporadisch duovent. Nu iets meer maar het helpt me niet met mij ln benauwdheid. Mijn dokter heeft me ademhalingsoefeningen gegegeven. Het is vreemd want tot voor kort jogde ik nog vlot 10km. Dat is nu uit de boze.

Reageren
    Peter (huisarts)

Dan zou ik toch eens een longfunctieonderzoek doen cq verder onderzoek naar benauwdheid vanuit de longen (verwijzing longarts?)

Reageren
Reageer op: Benauwdheid door anti histamine medicatie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.