- Mugger17 juli 2011 om 20:11
Hallo,
Mijn naam is Harry en ik heb sinds 15 – 20 jaar een extreme reactie op een muggensteek in mijn onderarmen. Ca 10 minuten na de beet, die niet zichtbaar is, verandert, voor mijn gevoel, mijn bloed in een soort zuur. De reactie die ik hierop krijg is niet te onderdrukken en geeft zoveel pijn en stress dat ik vaak huilend van onvermogen in een foetushouding op de grond lig. Het slikken van anti histamine helpt maar dit duurt 15 minuten. Mensen en mijn gezin die hier getuigen van zijn schrikken meestal enorm als ze hier bij zijn.Ik zou graag met iemand in contact willen komen die eenzelfde ervaring heeft. Via Internet heb ik geen herkenning gevonden. Wat is hier aan de hand..?
MVG Harry
René17 juli 2011 om 20:39Wat zegt uw huisarts hiervan? Bent u hiermee al bij een allergoloog geweest? Dit lijkt een bijzondere reactie te zijn…
ReagerenMugger17 juli 2011 om 20:45dermatoloog, huisarts allemaal doorlopen en het enige wat ik krijg is een antihistaminicum kuur. Dus wel de gevolgen maar niet de oorzaak wordt hier aangepakt. En inderdaad lijkt dit bijzonder want ik vind geen “soortgenoten”
ReagerenAlexander27 juli 2011 om 22:20Dit klinkt heel raar maar: in 2003 was ik in Italië toen was ik 3/4/5 toen leek het alsof ik de pest had! Ik zat onder de bulten!
Heb daarna heel lang geen last meer van gehad, werd weinig geprikt & elk bultje was van normale/kleine grootte, toen gingen we op vakantie naar België, en zat ik weer onder, maar de bulten hadden toen een diameter van 2/3 cm! Dit was de komende 3 jaar zo ( we kwamen elk jaar weekje terug in België)
Daarna stopte het opeens. Nu ben ik in Italië en heb ik er ong 10. Heb nu ook 1 blaasje wat ik nog nooit eerder heb gehad. Meteen een crème met hormonen gekocht: anti-histamine ofzo, en dat werkt echt goed! Ze zijn binnen een dag kleiner geworden!!! Gewoon 2/3 per dag opsmeren en poef!
Het laatste stukje over Italië is allemaal vandaag gebeurd en de bulten zijn nu opeens al weg! (me vader is ook dokter :D)
Ik raad je dus zo’n crème aan
ReagerenAlexander28 juli 2011 om 17:07Oeps, ik bedoel hydra cortyson ofzo, niet anti histamine
ReagerenAnoniem28 juli 2011 om 17:55Hydrocortison is bijnierschorshormoon en wordt voorgeschreven bij huiduitslag. Het onderdrukt de gevolgen van de infectie.
ReagerenNadia1 augustus 2011 om 14:47Ik heb zelf ook last van muggenbulten. Deze zijn dan niet klein, maar groot en opgezwollen. Het lijkt dan net of er een soort schijf opzit. Ook wordt ik hier ‘ziek’ van. Misselijkheid, heel slap, je voelt je gewoon erg ziek. Dit jaar zijn we naar de dokter geweest om te vragen of we er wat tegen konden doen. Als je 2/3 weken van te voren begint om biergist te slikken (verkrijgbaar bij Etos o.a) zou het moeten helpen. Dit heb ik gedaan, ondanks de pillen de eerste nacht ook nog ingespoten met Autan. Eerste nacht niet gestoken. Tweede nacht niet ingespoten en ik dacht dat ik niet gestoken werd. Nu kom ik er achter dat ik weer gestoken ben. Ook krijg ik overal rare plekjes, dat zal wel een allergische reactie zijn. T beste middel (vooral als je er niet door kan slapen) is om er ijsblokjes (of iets kouds) op te leggen. Ook heb ik een zalfje, wat ik helaas kwijt ben, dat erg goed werkte.
ReagerenDaphne7b6 augustus 2011 om 17:38Hallo, heel herkenbaar! Van een bult tot aan schijven met vocht of blaren, gekmakend! Ik heb me laten testen in het ziekenhuis van Breda en ook ik ben allergisch voor muggen beten, of beter gezegd, de bloedverdunner die het beestje bij een beet laat vrijkomen. Nu sinds twee jaar prima onder controle door medicijnen. Voorheen heette het zirtec nu ceterizine, een soort zware hooikoorts medicijn. Misschien een optie? Via de huisarts, let wel op, dir wordt niet vergoed….
Reagerenambervz6 augustus 2011 om 19:35hoi ik ben amber,
Ik zit hier nu al een tijdje in curacao voor mijn stage, ik ben laatst een paar keer gestoken op mijn scheenbeen door muggen, het gekke is dat ze niet meer jeuken en waardoor ik er ook niet aan kom, maar op een of andere manier, worden de muggenbulden plant en rose/wit daar om heen komen dan donkere roze klein blaasjes.
Het lijkt op een soort schaafwond waar een tweede huid op zit. het doet ook niet pijn, alleen worden ze steeds groter, ik heb er nou al 3, ze waren in ter grote van een €0,20 muntje nu inmiddels is die nog groter dan een €2 muntje,
wat zou het kunnen zijn?Alvast bedankt
Reageren
GroetjesSimone28 september 2011 om 08:07Onze dochter krijgt Aerius, drank desloratadine.
Vanaf 6 jaar bestaat er een pilletje, dat is met name makkelijk voor op vakantie.Ondanks dit drankje wordt onze dochter nog steeds gestoken en alle bulten zwellen op, sommigen gaan onsteken. Je herkent haar nauwelijks. Na ongeveer 4-5 dagen neemt de zwelling af en trekken de plekken weg.
Ik heb altijd een flesje Aerius op voorraad. Direct mee beginnen als ze gestoken wordt, ook al is de eerste dag nog niet heel heftig.
Reagerendientje1 oktober 2011 om 08:26Hi,
Ik heb ook jaren last gehad van allergische reacties op muggenbeten. Ik ben toen naar de apotheek gegaan…daar kreeg ik pilletjes “allerfree”. Dat werkt bij mij echt super..binnen een dag is alles verdwen
en. om tussentijds de jeuk/ pijn te bestrijden kun je er zalf ” nestocyl” op smeren. werkt ook heel goed! Trouwens de zalf is ook goed voor “gewone” muggenbeten. ik ben 2 jaar zonder allergie geweest maar nu.is het weer terug pfff..dat word weer slikken en smeren!Veel succes!
Reagerenstop4 november 2011 om 14:41Hoi Harry,
Reageren
Onze zoon van 9 reageerd extreem op een muggenbeet.
Zijn hele lijf wordt rood dik en opgezwollen.Ook wordt hij erg benauwd en stikt bijna. Ze spuiten dan anti-histamine in zijn ader anders overleefd hij een muggenprik niet.Harry5 november 2011 om 20:03Dit is de eerste reactie waarin ik iets herken, het heeft nl te maken met histamine. Ik slik in de muggenmaanden anti histamine (fexofenadine HCL 180 pch). Meestal doe ik dit preventief, ooit vergeet ik het, word ik dan gestoken merk ik dit als ik ga bewegen, lees. als mijn bloed sneller gaat stromen bv bij het wakker worden. Mijn truck is dan vooral niet te bewegen, pil te slikken en 15 min wachten, ooit lukt het ooit ben ik te laat en krijg ik een aanval waarbij ik het liefst afscheid neem van mijn onderarm, alleen daar doet het zich voor. Mijn kinderen zijn er aan gewend inmiddels, het is heftig duurt ca 20 min en na de aanval wil ik slapen omdat ik voor mijn gevoel een marathon heb gelopen.
Hoe kan zo’n klein k beestje dit bij een grote gezonde vent teweeg brengen..? Heb me zelfs verdiept in de mug door het boek van Bart Knols `mug`te lezen. leuk boek..laat zien dat de mug killer nr 1 is op de wereld.
Als iemand mij een goede tip kan geven of een vergelijkbare situatie heeft hoor ik het graag.
MVG Harry
Reagerenharry5 november 2011 om 20:06Oh ja, ik heb totaal geen zichtbare reactie, klein bultje thats it alles speelt zich intern af..geen verkleuring geen mega bult nada.
MVG Harry
ReagerenWilma14 mei 2012 om 08:55Mijn dochter heeft ook van jong af aan een muggenallergie, ze is nu pas 8 geworden en krijgt steeds een drankje van de dokter wat heel goed werkt.
Wij zijn erachter gekomen de eerste keer toen ze bij opa en oma logeerde (hebben een vijver (dorp), dus meer muggen), en toen zat ze helemaal onder bulten alsof ze door een wesp was gestoken zo groot en rood !!!
Reageren