Zoeken Vraag het forum

Muggenallergie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Amber

Hallo,

Sinds een jaar krijg ik telkens als ik door een mug gebeten word eerst een normaal muggenbultje, maar na enkele minuten een gele dikke vlek die soms wel enkele centimeters breed met een onderhuidse bult en alles 2cm errond heel erg rood. Smeer hier Cremicort op (1% cortisol) maar dit helpt niet echt.

Zijn er nog middeltjes om dit te verhelpen?

Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Cremicort helpt net tegen de allergische reactie die je ervan krijgt. Ga naar de huisarts. Er zijn zeker andere middelen die de huisarts kan voorschrijven

Reageren
    amy

Ik heb een ernstige muggenalergie. Waarbij (in Spanje) grote rode jeukende verdikkingen op de plaats van de beet ontstaan die verschrikkelijk jeuken. Ik moet steeds als ik in een warm land ben een cortison injectie halen en deet gebruiken maar is er een manier om van deze allergie af te komen?

Reageren
    John (moderator)

Er vanaf komen zal (nog) niet mogelijk zijn. Wat je wel zou kunnen proberen is om preventief een geneesmiddel te gebruiken om ernstige reactie te voorkomen. En toch Deet gebruiken op de momenten dat de muggen het meest actief zijn

Reageren
Reageer op: Muggenallergie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.