Zoeken Vraag het forum

Muggen allergie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • loppie

Hoi,
    Ik denk dat mijn dochter ook muggenallergie heeft.. Is de kans dan ook groot dat ze een wespenstekenallergie heeft?

Marieke

Hallo Allemaal’

Zit hier even de berichtjes te lezen en het komt me allemaal zo bekend voor! Mijn zoontje van 2 heeft ook een allergie voor muggen! Schrok me de eerste keer kapot want hij had een hele opgezwollen voet met echt een soort van brandblaar er boven op! Ben bij de dokter gewest en hij heeft er nu een drankje voor die hij moet innemen zodra hij geprikt is en een reactie krijgt ( weet nu niet zo snel hoe het heet want ben niet thuis maar laat het nog wel even weten) Vind het fijn te lezen dat er meer mensen last van hebben( voor de mensen zelf iets minder fijn) want ik had er nog nooit van gehoord.
    Het viel me toen pas op dat er maar weinig middelen zijn voor kleine kinderen tegen muggen (daar sta je normaal niet zo bij stil) Het geprikt worden voor kom je helaas niet maar ben blij dat ik dat drankje op voorraad in huis heb want het helpt gelukkig wel, De reactie is niet meteen over maar is dan niet zo heftig en na een dag of drie hoef ik het niet meer te geven want dan is het zo goed als over! Ik laaat nog weten hoe het heet als ik weer thuis ben!

Groetjes Marieke

Reageren
    Debby

Hai Marieke,

Als je dat zou willen doen, graag. Jouw ervaringsdeskundigheid kan anderen weer verder helpen.

Debby

Reageren
    marieke

ik zou ook graag willen weten hoe dat drankje heet, want mijn dochter (3) is afgelopen weekend gestoken en heeft op meerdere plekken rode bulten met kleine blaasjes, alleen de twee plekken waar ze echt is gestoken zitten gigantische blaren. Eentje is kapot gesprongen en zit gewoon echt een gat. Heel pijnlijk is het ook. Heb antibiotica gekregen maar die weigerde ze te slikken, dus heb nu anti biotica zalf ervoor. Hoop maar dat het minder word nu.

Reageren
    Suzanne

Hallo,

Ik heb nooit veel last gehad van muggebeten maar sinds ongeveer 2maanden heb ik er wel last van. Ik ben op mijn voet gestoken en deze werd helemaal dik, rood en paars. Na 4 dagen was het nog niet weg en ben toen naar de dokter gegaan. Het enige wat ik kreeg waren allergiepillen.
    Afgelopen vrijdag (nu zondag) ben ik weer geprikt. Weer op mijn voet, die nu weer helemaal dik en rood/paars is maar ook op de achterkant van mijn bovenbeen. Hier heb ik nu een plek van wel 20 cm die dik, rood en heel hard voelt.

Zullen allergiepillen genoeg zijn? (azaron en die andere zalfjes heb ik ook al geprobeerd, helpt niks!)

Reageren
    Anoniem

Cetirizine hydrochloride is een geneesmiddel dat wordt ingezet bij de behandeling van allergie, hooikoorts, angio-oedeem en netelroos. Cetirizine kan helpen de heftigheid van de overgevoeligheidsreactie te beperken.

Reageren
    Tara

Hallo allemaal,

Ik heb er vorig jaar best weinig mee gadaan, want met een hor op mijn kamer werd ik bijna nooit meer gestoken. Helaas heb ik bij mijn vaders huis [Ja, mijn ouder zijn gescheiden] geen hor en ben dus gisteren nacht weer 18 keer gebeten. ’s Nachts had ik er 5 ontdekt, ’s ochtends nog ongeveer 3 extra en na de loop van de dag had ik er in totaal 18. Ik heb er na school coldpacks op gehouden en Afterbite, nestosyl en andere spullen opgesmeerd, maar alleen de verkoeling hielp tijdelijk. De volgende dag zijn er blaasjes op degene op mijn armen gekomen. Ik had er ook geel ongelukkig 4 op één vinger dus die kan ik niet meer buigen. Morgen ga ik naar de huisarts want ik wordt echt gek van de jeuk. Bedankt voor alle reacties!

Reageren
    Tara

Ooh ja, ik weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar op mijn linkerhand [waar helemaal geen muggenbulten zitten, ik heb er alleen op mijn rechterkant van mijn bovenlichaam en op mijn gezicht] zitten allemaal rode cirkels en andere rode vlekjes. Heeft dit er iets mee te maken?

Reageren
    Anoniem

Google eens op urticaria (galbulten, netelroos) op afbeeldingen. Lijkt dat op de cirkels?

Reageren
    brnda

halo tara.misschien heb je inmiddels al wat gevonden, mijn dochter van 7 heeft er ook flink last van en bij de drogisterij van oçhele hebben ze mij ledum palustre granulaat (is van VSM) mee gegeven, dit moet de weerstand tegen die vervelende muggen opbouwen,

ze heeft er i.d.d. minder last van en de jeuk word ook minder……….. succes en beterschap

Reageren
    Youp

Het menselijk lichaam ontwikkelt de afweer in de loop van het leven. De ontwikkeling van het immuunsysteem is erg ingewikkeld en continu onderwerp van medisch wetenschappelijk onderzoek.

Reageren
    Belle

Hallo,

Ik heb ook al mijn hele leven last van een heftige allergie voor muggenbeten. Ik heb naast vaak gebruiken van Deet nu ook een ‘clickaway’ (van hetzelfde merk als Deet) onderandere te krijgen bij een ANWB winkel. Hiermee geef je 5 kleine stroomstootjes na een muggenbeet waardoor op de een of andere manier het gif wordt gestopt.

Reageren
    Marianne

Hallo Tara,

Hier een late reactie. Maar ik heb ook heel erg last van muggen, helemaal dik, rood en idd een grote bult met allemaal vocht/gif erin.

De dokter heeft me geadviseerd om vitamine B pillen te slikken. Het werkt idd. Als je veel door mugen wordt gestoken, komt je lichtaam viatamine B te kort. Geen ramp, alleen wel vervelend. Slik dus gewoon vitamine B pillen en je zult zijn, de muggen slaan je over…

Succes ermee!

Reageren
    Marit

Dan heeft de huisarts je met een kluitje in het riet gestuurd. De werking van vitamine B, en met name B1 tegen muggen is een fabeltje. Vitamine B1 zou een zwavelatoom bevatten dat een geur zou afscheiden waar muggen van wegblijven. Wetenschappelijk onderzoek heeft dit echter nooit bewezen. De effecten die jij beschrijft als gevolg van een muggensteek zijn volgens mij heel normaal. Best vervelend maar medisch gezien niet ernstig, bedoel ik.

Reageren
Reageer op: Muggen allergie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.