Zoeken Vraag het forum

Allergische reactie op garnalen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Esther

Hoi,

Vorige week heb ik een flinke allergische reactie gehad op garnalen, opgezwollen lippen, pijnlijke mond. Ik ben al langs de huisarts geweest, en vandaag is er bloed afgenomen bij de huisarts. Heeft iemand ervaring met deze allergie? Moet ik vanaf nu alle etiketten lezen, en kan ik bv nooit meer ” chinees” halen?

Misschien weet iemand waar ik meer informatie kan krijgen. Vorig jaar ook al een ( nog ergere) reactie gehad na het eten van ananas . Eigenlijk durf ik nu geen kant en klare dingen meer te eten of ergens uit eten te gaan.

Groetjes , Esther

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Laat een uitgebreide allergie test doen, dan weet je in ieder geval waarvoor je dan allergisch bent

Reageren
    Catootje

Kan er aan liggen wat je precies hebt gegeten. Of het de garnalen waren of iets waar het in zat. In een kant en klaar gerecht kan het ook de smaakversterker zijn. Producten waar stoffen in zitten als histamine en tyramine kunnen klachten geven. Kan individueel zijn waar je op reageert. Witte vis bevat meestal weinig biogene aminen. Sommige mensen die niet tegen verse ananas kunnen, kunnen wel tegen ananas uit blik.

Reageren
    Esther

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Het waren alleen garnalen, zo bij de visboer vandaan, ik ging eerst even proeven voordat ik er saus oid overheen deed.

Wat de ananas uit blik betreft, ik durf dat niet te proberen, omdat ik bang ben dat ik daarna 112 moet bellen.

Reageren
    Andreas

heb een allergie,reactie gehad van garnalen,dit is 3 jaar geleden .En tot nu toe heb ik nog steeds piepende adem haling.Hoe kan dat

Reageren
    John (moderator)

Dat zou ik zo helaas niet kunnen zeggen. Ga met de klacht naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Allergische reactie op garnalen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe