- Joof5 januari 2019 om 17:50
sinds een jaar of 2 weet ik dat ik vele alleegieen heb.
met name vele kruiden, groentes en fruit, schaaldieren, kip, etc
Ik had het allemaal niet kunnen bedenken, maar het verklaart nu wel veel.
En uiteraard ben ik in de mmd december buuten mijn boekje gegaan, hier en daar eten.
Het moest een keer mis gaan..ja nu dus..
vorige week na de garnalen met knoflook, ging het mis…en dan toch nog doorgaan met “fout” eten.
De klachten die ik heb zijn een opgezwollen en prikkend gevoel in de keel, verhemelte, naar in de slokdarm en hoog in de maag, misselijk, moe en moe en moe, opgezwollen gezicht, hoge hartslag.
Ik heb mijzelf herpakt, en sinds gister weer back to basic, wat ik doorgaans makkelijk kan volhouden.
Is hier iemand bekend met allergische reactie op kruiden(vnml knoflook, kerrie, kurkuma, gember,paprika etc), groentes, fruit, sommige thee soorten, oo en vanille is ook drama.
En welke klachten zijn er?
Hoelang na het stoppen vd inname van het “foute” voedsel heb je er nog last van?
ik hoor hier nml niet zoveel over.
gr v Evelyne..
1 reactieReagerenCatootje6 januari 2019 om 09:50Je zou het boekje Voedsel, oorzaak van lichamelijke en psychische ontregelingen kunnen lezen. Het gaat om stofjes als histamine, tyramine, putrescine enz. Bepaalde kruiden, smaakversterker en alcohol versterken de werking van die stofjes. Zorgen voor een gezonde darmflora en bepaalde voedingssupplementen kan helpen. Zelf eet ik ook heel basic, met nauwelijks kruiden en bevalt me wel.
Reageren