- anoniem11 april 2017 om 19:57
Ik heb al een lange tijd last van hartkloppingen als ik lig en daar is ook nog is trillende handen bijgekomen. Ik studeer en loop de kranten sochtends en smiddags. Nu is dit heel irritant en mijn huisarts blijft maar zeggen dat die geen allergie test kan doen als ik niet weet waar het mee te maken heeft. Nu heb ik geprobeert om te kijken of ik het probleem kon vinden maar niks gevonden. Nu heb ik ook last van netelroos en een opgezette klier in mijn hals. Nu vraag ik mij af hoe dit komt en of de problemen misschien door een te sloom of snel werkende schildklier kan komen. En kan ik er wat aan doen, door misschien iets te eten dat mijn schildklier helpt?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 april 2017 om 20:22Doe eens de test op: Â https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenCatootje26 april 2017 om 22:33bij dat soort vage klachten is allereerst je dagelijkse voeding belangrijk. Veel mensen eten teveel koolhydraten, vooral geraffineerde suikers. Dat kan zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat weer ontregelingen in onder andere hormonen en neurotransmitters kan geven. Beter wat meer complexe koolhydraten eten en combineren met wat eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Hierdoor worden de suikers langzamer opgenomen. Een los koekje, frisdrank of bier kan flinke pieken geven in je bloedsuikerspiegel.
Bij netelroos kan er wel een overgevoeligheid spelen voor histamine en andere biogene aminen. Beter dan voorzichtig met biogenen-aminenrijke voeding, als kaas, zuurdesem, eieren en bepaalde vissoorten en nog tal van andere producten. Bepaalde kruiden, alcohol en smaakversterker versterken de werking van biogene aminen als histamine.
Verder kunnen er nog allerlei tekorten spelen in je lichaam, allerlei vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. Denk aan magnesium, vitamine A t/m E, gammalinoleenzuur. Je kan een en ander wel laten uitzoeken maar bijv een bloedonderzoek zegt niet alles. Dan zou je op zogenaamd alternatief gebied wat kunnen laten testen.
Reageren