- Guke5 november 2021 om 16:38
Hallo,ik heb net het eerst een gember met citroen drank gemaakt omdat dat heel gezond lijkt te zijn en ook om je cholesterol te verlagen .
Maar als ik een slok neem dan brand het in mijn keel alsof ik peper heb gegeten …is dat normaal ?John (moderator)
5 november 2021 om 16:49Het is gember he…
ReagerenAstrid21 november 2024 om 12:30Ik krijg bij gebruik van gember jichtaanvallen in mijn voeten, zeer pijnlijk!
ReagerenMurjani17 februari 2025 om 13:10Ik gebruik een snufje gember bij de diverse Indonesische gerechten die ik maak. Nooit last gehad. Maar verse gember met munt thee is heel lekker, zowel heet als koud. Ik drink het bijna nooit, maar drie dagen geleden in een restaurant speciaal voor mij gemaakt. Onderweg in de trein naar huis kreeg ik maagkramp en eenmaal thuis heftige pijn in mijn darmen en was mega misselijk. Drie dagen heb ik alleen water en lichte thee gedronken en voelde mij behoorlijkziek. Ik heb net een beschuitje gegeten en merk dat mijn hele mond en keel branderig aanvoelt. Zal ik voor de zekerheid een antihistamine pilletje slikken? Drie dagen ziek…..en nu ik mij bedenk dit is de tweede keer dat het mij gebeurt. Geen verse gember voor mij dus!!
ReagerenJohn (moderator)
17 februari 2025 om 15:22Je zou een pilletje kunnen proberen, maar als de klachten aanhouden is het raadzaam om toch de huisarts even te bellen.
ReagerenVerdi10 juli 2025 om 16:35Ik drink veel gember thee. Zelfgemaakt van stukjes gemberwortel. Ook drink ik koud water met schijfjes gember er in. Sinds een tijdje heb ik nu last in mijn mond. Daarnaast twee keer achter elkaar een lichte tandvlees ontsteking terwijl ik hiervoor nooit last heb gehad van mijn tandvlees. Ook voelt mijn mond wat akelig, ik kan het niet echt goed omschrijven. Soort van schraal, gevoelig. Zou dat door de gember kunnen komen?
Ik begrijp dat ik het beste er achter kan komen door te stoppen met het te drinken. Maar tja het is zo lekker, dus liever stop ik niet.
ReagerenJohn (moderator)
10 juli 2025 om 17:38Het kan uiteraard van de gember zijn. Hoe je daar achter kunt komen weet je ook.
Reageren
Als je ergens klachten van krijgt kun je dat wel lekker vinden maar goed is het niet