Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Of dat je rijbewijs gaat kosten is nog maar de vraag. Ik zou wel even naar een advocaat gaan. Voldoende advocaten waarbij het eerste gesprek gratis is

Anoniem

Beste John, Ik heb ook een strafbeschikking gekregen voor verstoring van de openbare orde omdat ik mijn betalingsverzoek hotel er niet doorkwam. Ik was vreselijk aan het huilen. Vervolgens ben ik naar mijn auto gegaan om een vriendin te bellen en heb ik van de stress moeten plassen. Ook een strafbeschikking hiervoor gekregen en strafbeschikking voor het niet in het bezit hebbenvan mijn identificatie. Ook had ik nog boodschappen in mijn auto waaronder een fles wijn. Alles gedaan om niet te rijden en dan heb ik dit… Dit plaatje ziet er niet rooskleurig uit…

Reageren
    John (moderator)

De strafbeschikkingen die je noemt, hebben niets met je rijbewijs te maken. Alleen de ontzegging van de rijbevoegdheid. En omdat je niet aangehouden bent terwijl je aan het rijden was, maar in een geparkeerde stilstaande auto zat, zou dat volgens mij nog mee moeten vallen. Ga naar een advocaat waar het eerste gesprek gratis is. Die kan een inschatting maken van wat je dan kunt verwachten

Reageren
    Hellokitty

Hallo,

Ik heb in oktober een (eenzijdige) aanrijding gehad. Ik ben tegen een stilstaande geparkeerde auto opgeknald… gelukkig niemand gewond geraakt en niemand zat in die auto. Ik had stom genoeg gedronken en politie was snel ter plaatse omdat omstanders politie gebeld hadden voor hulp voor mij. Heb 665 geblazen en had 4 jaar mijn rijbewijs dus ik was nog beginnend bestuurder. 6 maanden rijverbod gekregen vanuit het OM en ik ben bezig met het proces van CBR. Heb afgelopen week het 2e gesprek gehad bij de psychiater nu afwachten op het rapport.. ik hoop echt dat alles goed gaat komen. Ik drink normaal niet zo vaak, maandelijks wel maar dat zijn een aantal wijntjes, ook zo eerlijk verteld. Ook verteld dat ik afgelopen maand op vakantie geweest was en kerst is geweest en oud op nieuw en daar wat gedronken had, ik dronk normaal nauwelijks dus ik maakte ook mij geen zorgen om de bloedtest. CDT is 1,2 en de gamma T 16. Dit valt binnen de grenzen. Ik heb nooit problemen gehad met politie/justitie of alcohol. Ik vond het gesprek heel eentonig en ik heb niet echt het idee gehad dat ik erover kon praten? Ik heb best wel zenuwen voor de uitslag nu. Hoe verliep dit zo bij jullie? Soms denk ik echt hem nog heeeel lang kwijt te zijn.. maar dat is de onzekerheid.

Reageren
    Anoniem

Hai,

Wat naar allemaal… Ik begrijp dat je twee gesprekken bij de psychiater hebt gehad? Ik dacht dat dit een gesprek was. Zou je willen omschrijven hoe dit gaat? Heb je ook 100 vragen gehad? Begrijp dat je zenuwen hebt. Ik heb van de advocaat begrepen dat de kans dat je de eerste keer erdoor komt echt klein is. Ik probeer me hier ook op voor te bereiden. Ik merk dat echt heel veel last van heb. Slapen lukt amper en ik had zulke goede bedoeling om juist NIET te gaan rijden maar zelfs dan wordt het moeilijk, heb ik begrepen. Succes in ieder geval hoop voor jou dat je gauw weet waar je aan toe bent.

Reageren
    Hellokitty

Hi,

Ja ik bedoel had de telefonische afspraak al gehad en de fysieke afspraak op locatie afgelopen week gehad, tijdens telefonisch gesprek idd die vele vragen.. tijdens de fysieke afspraak was het enkel de vragen nalezen of alles goed omschreven was en alles goed gevraagd was.. maar alles was al gevraagd telefonisch. Wat ik jammer vond was dat ik binnen 10 min weer buiten stond en heb niet eens me “verhaal” kunnen doen. Niet dat dit ook goed te praten is maar toch.. ik heb geen advocaat maar mocht ik afgekeurd worden ga ik zeker een advocaat nemen. Ik heb ook wakker gelegen, maar weetje. We kunnen er toch niks aandoen.. en als volgend jaar opnieuw proberen. Ik weet wel als je afgekeurd word, mag je wel scooter rijden mits je rijverbod voorbij is en die van mij is bijna voorbij. Is tenminste iets, liever auto maar toch… het is kut! Ik voel me al maanden klote vanwege me rijverbod vanuit justitie en nu dan ook nog dit van cbr. Ik had het eerlijk gezegd niet zo duister ingezien.. maar we kunnen er niks aan veranderen helaas 😩

Reageren
    Anoniem

Hi, Bij wie heb je afspraak gepland? Ik heb mijn proces-verbaal niet gezien. Heb ook geen OM o.i.d. zat in een stilstaande auto en wilde overnachten in hotel. Je mag dus niet in een stilstaande auto onder invloed zijn. Nooit geweten.., maar goed.

Reageren
    Anoniem

Beste John, ik heb een vraag m.b.t. bloedonderzoek. Door hormonen kan mijn ALAT waarde verhoogd zijn. Wat kan ik hiermee het beste doen? Verklaring van arts? Ik weet niet of dit bij iedereen van toepassing is die hormonen gebruikt, ik lees het graag. Alvast dank voor je reactie.

Reageren
    John (moderator)

Dan is een verklaring van de arts wellicht aan te bevelen

Reageren
    Anoniemm

Ze gaan je vragen of je medicijnen neemt en ook qwa pijnstillers want dat tast ook je lever aan. Als jij kan aantonen dat dat klopt zou ik het zeker op papier laten zetten door je arts, echter kunnen ze je sowieso je hele dossier zien uit je verleden ik dacht tot 10 jaar geleden. Werd mij verteld..

Reageren
    belle

Beste,ik heb op 28 en 29 maart savonds hevig gedronken,16 pinten en 6 glazen wijn in die 2 dagen,dan erna niets meer gedronken,en ik moet een peth test uitvoeren 30 april,wat zal men test dan zijn? Ben een vrouw 1m60 en 70 kg

Reageren
    Gek

Ik heb een vraag wat ze bij cbr vragen wat voor vragen stellen ze

Als je opgepakt bent met alchol

Dus bij psychiater

Reageren
    edje

hoelang van tevoren stoppen drinken alcoholis nu april jully cursus betaald en afsprask maken cbr wat kan ik verwachtte

Reageren
    Ruurd

Ben al een tijd niet op dit forum geweest, maar het niveau is inmiddels blijkbaar nogal nogal gedaald. Mensen, lees voorgaande posts gewoon ff door, koop de brochure en denk gewoon logisch na.

Reageren
    Anoniem

Ik heb dit forum voor mijn onderzoek uren afgezocht naar de vragen dus ik dacht laat ik jullie is helpen.

Bereid je goed voor.
    Als je al bijvoorbeeld 10 alcoholische dranken drinkt per keer zien ze je als alcoholist dus lieg gewoon.
    Verder heb ik twee maanden niet gedronken ervoor en waren de bloedwaardes goed daardoor. Daarvoor dronk ik een keer per 2 weken(soms 1) flink. Dus om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik 3 maanden niet drinken. Maar dit verschilt per iedereen. Met een beetje geluk is een maand ook goed maar dat verschilt dus en kan je vantevoren niet weten.

Op de volgende kenmerken moet je nee zeggen ookal heb je het wel eens gedaan. Bij 1 of 2 ja dan ben je een probleem drinker volgens hun.

Kenmerk 1:
    Betrokkene gebruikte alcohol vaak (minimaal maandelijks) in grotere hoeveelheden dan het plan was.
    Betrokkene gebruikte vaak (minimaal maandelijks) gedurende langere tijd alcohol dan het plan was

Kenmerk 2:
    Betrokkene dacht regelmatig (minimaal maandelijks) minder alcohol te moeten drinken.
    Betrokkene slaagde er niet altijd in te stoppen of minderen met alcohol wanneer hij dat wenste.

Betrokkene was veel tijd kwijt aan de alcohol (verkrijgen/ gebruik/ herstel na gebruik).

Kenmerk 4:
    Betrokkene had een hunkering, sterke wens, of drang om alcohol te gebruiken.

Kenmerk 5:
    Betrokkene kon herhaaldelijk door alcohol niet meer voldoen aan belangrijke sociale of beroepsmatige
    verplichtingen, of aan (rolmodel) verplichtingen thuis of op school.

Kenmerk 6:
    Aanhoudend alcoholgebruik, ondanks persisterende sociale of interpersoonlijke problemen,
    veroorzaakt of verergerd door alcoholgebruik

Kenmerk 7:
    Betrokkene verminderde of gaf sociale bezigheden op wegens alcoholgebruik
    Betrokkene werd belemmerd in beroepsmatige bezigheden of vrijetijdsbesteding door alcohol
    Betrokkene werd door alcoholgebruik of een kater herhaaldelijk belemmerd in werkzaamheden
    thuis of op het werk
    Betrokkene kreeg relatieproblemen door alcoholgebruik

Kenmerk 8:
    Betrokkene gebruikte herhaaldelijk alcohol in situaties die fysiek gevaar opleverden, zoals
    rijden onder invloed van alcohol
    Betrokkene is het afgelopen jaar aangehouden wegens het rijden onder invloed of het vermoeden daarvan.
    Betrokkene heeft het afgelopen jaar 1 of 2 keer na meer dan 3 AE in 1 uur genuttigd te hebben aan het verkeer
    deelgenomen.

Kenmerk 9:
    Betrokkene dronk alcohol ondanks de wetenschap dat psychische of lichamelijke problemen veroorzaakt
    of verergerd werden door alcohol, of dat alcoholgebruik werd afgeraden wegens medicatiegebruik

Kenmerk 10:
    Betrokkene voelde zich (t.t.v. de laatste aanhouding) goed in staat te rijden met een verhoogd promillage
    Betrokkene reed (t.t.v. de laatste aanhouding) met een verhoogd promillage een flinke afstand (>3 km)
    Betrokkene bemerkte pas na meer dan 3 AE effect van alcohol.
    Betrokkene heeft gemerkt meer alcohol te kunnen verdragen dan vroeger.
    Toelichting: betrokkene merkte vanaf het 7e /8e pilsje een eerste effect. Hij kon ook meer verdragen dan toen hij begon met drinken.

Kenmerk 11:
    Betrokkene heeft onthoudingsverschijnselen ( tenminste 2 van de volgende symptomen:
    hyperactiviteit, tremor, insomnia, misselijkheid, hallucinaties, agitatie, angst, insulten)
    gehad bij het staken van alcoholgebruik.

Nog wat vragen uit het rapport:

Heeft u ooit het gevoel gehad dat u uw alcoholgebruik moest minderen of staken?
    Heeft u zich ooit wel eens vervelend of geïrriteerd gevoeld over opmerkingen van
    anderen over uw drankgebruik?
    Heeft u zich ooit slecht of schuldig gevoeld over uw drankgebruik?
    Heeft u ooit ’s ochtends alcohol gedronken om u rustiger te voelen of om minder last
    te hebben van trillende handen of misselijkheid?

Betrokkene schat het gemiddeld alcoholgebruik in de periode op meer dan
    40 consumpties per week
    Betrokkene beschouwt zichzelf in die periode als een gewoonte of probleemdrinker
    Betrokkene dronk weleens stiekem
    Betrokkene begon meestal ’s middags met het drinken van alcohol

Ze vragen ook of je medicatie gebruikt, rookt, ziektes hebt.

Zeg verder niet dat je drugs gebruikt dan testen ze je daar ook op ookal ben je hier niet op gepakt.

Je krijgt verder nog een heel psychiatrisch onderzoek dus kom verzorgd en netjes naar het onderzoek. Zorg dat het contact goed is en ben vriendelijk.
    Zorg gewoon dat je normaal doet en zeg dat je schuld hebt van je eigen fout en het ook inziet dat je andere in gevaar hebt gebracht.
    Je schatten je intelligentie, hoe verzorgd je bent etc maar dit zie je pas achteraf in het rapport.
    Hartslag werd bijvoorbeeld ook opgemeten. Zal verschillen per locatie.

Hopelijk hebben jullie er wat aan en succes!

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.