Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Puk

@ glaasje prik wat fijn eindelijk 🤗

Puk

@ bassie ga maar uit van 9 mnd fietsen als je het haalt anders anderhalf jaar🫣

Reageren
    MallePietje

Goededag dames,heren,

Ik heb een bijzondere ervaring.

Ik heb een aanrijding gehad met een paaltje. De auto heb ik met omstanders weggeduwd naar een goede plaats bij iemand op de oprit. Geen politie oid. Afspraken gemaakt met de omwonenden dat ik de sleepdienst zou bellen (lease-auto).
    Ik was nogal emotioneel en heb na dit gebeuren een fles wijn gekocht en opgedronken. Weinig plezier van gehad. Meer dan de helft uitgekotst. Mensen in de omgeving van de Albert Heijn hebben politie gebeld omdat ik natuurlijk overlast veroorzaakte op de openbare weg door dat kotsen.
    De politie vond mij lopende op straat. Geen blaastest oid. Staande houding ivm openbare dronkenschap. Ik begrijp dat wel. Of ik nu wel of niet teveel alcohol op had. Ik was natuurlijk niet helder. Drank, schrik etc.
    De politie heeft mij thuisgebracht en zeiden dat ze een melding bij CBR zouden doen.
    Maar kan de politie een melding doen bij CBR zonder aanhouding? Ik heb geen ademanalyse gedaan en geen bloedtest. (ook niet geweigerd, het is niet gevraagd).
    Kan de politie bij CBR melding doen zonder aanhouding of indicatie van hoeveelheid alcohol in adem/bloed?

Wat denken jullie? Er zal ongetwijfeld teveel alcohol aanwezig geweest zijn (mijn schuld). Maar volgens mij klopt de procedure niet. Of ik heb heel veel geluk gehad.

Kortom: staandehouding ivm openbare dronkenschap. Geen aanhouding oid. Geen politiebureau. Geen ademanalyse en geen bloedafname. Volgens agent volgde wel melding bij CBR.

Groet MallePietje.

Reageren
    Glaasje prik

@bassie

Denk wel zeker 6 maanden ik heb hem 3 maanden eerder terug gehad omdat ik hem echt nodig heb voor m’n werk.

Als je aan de cursus begint mag je ook gelijk weer rijden als je hem terug hebt van de politie.

Reageren
    Gaasje prik

@mallepietje

ik zou mij geen zorgen maken ze hebben geen bewijs omdat je niet geblazen hebt. snap niet wat cbr er dan mee maken heeft als je op straat liep.

voor openbare dronkenschap hadden ze je wel een boete kunnen geven.

Reageren
    Bassie

Ja ik ga er zeker vanuit na 17 maart dat ik nog 12 weken zal moeten fietsen

Reageren
    Koekjes

@bassi wrm dan? Je onderzoek was toch positief?

Reageren
    Puk

@ koekjes dat was blauw

Reageren
    Izzy

9 weken voorbij nog steeds geen bericht van cbr

Reageren
    Bassie

Idd koek, onderzoek heb ik 17 maart

Reageren
    Puk

@ izzy ga maar uit van 3 maanden ze zijn je echt niet vergeten geloof me 🫣

Reageren
    Puk

Gerechtelijke brief volgende week dus heb het hele pakket🫣 hopelijk april weer m’n rijbewijs🙏

Reageren
    Puk

@ glaasje prik wat was jou hoeveel als ik vragen mag

Ik hoop dat ik geen 1000 moet betalen 😵‍💫

Reageren
    Bassie

Hoop het ook voor je puk

Reageren
    Glaasje prik

@puk ik zat net iets boven de 2,0 promille dat is best fors.

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.