- Puk23 februari 2023 om 06:20
@ glaasje prik wat fijn eindelijk 🤗
Puk23 februari 2023 om 06:34@ bassie ga maar uit van 9 mnd fietsen als je het haalt anders anderhalf jaar🫣
ReagerenMallePietje23 februari 2023 om 12:01Goededag dames,heren,
Ik heb een bijzondere ervaring.
Ik heb een aanrijding gehad met een paaltje. De auto heb ik met omstanders weggeduwd naar een goede plaats bij iemand op de oprit. Geen politie oid. Afspraken gemaakt met de omwonenden dat ik de sleepdienst zou bellen (lease-auto).
Ik was nogal emotioneel en heb na dit gebeuren een fles wijn gekocht en opgedronken. Weinig plezier van gehad. Meer dan de helft uitgekotst. Mensen in de omgeving van de Albert Heijn hebben politie gebeld omdat ik natuurlijk overlast veroorzaakte op de openbare weg door dat kotsen.
De politie vond mij lopende op straat. Geen blaastest oid. Staande houding ivm openbare dronkenschap. Ik begrijp dat wel. Of ik nu wel of niet teveel alcohol op had. Ik was natuurlijk niet helder. Drank, schrik etc.
De politie heeft mij thuisgebracht en zeiden dat ze een melding bij CBR zouden doen.
Maar kan de politie een melding doen bij CBR zonder aanhouding? Ik heb geen ademanalyse gedaan en geen bloedtest. (ook niet geweigerd, het is niet gevraagd).
Kan de politie bij CBR melding doen zonder aanhouding of indicatie van hoeveelheid alcohol in adem/bloed?Wat denken jullie? Er zal ongetwijfeld teveel alcohol aanwezig geweest zijn (mijn schuld). Maar volgens mij klopt de procedure niet. Of ik heb heel veel geluk gehad.
Kortom: staandehouding ivm openbare dronkenschap. Geen aanhouding oid. Geen politiebureau. Geen ademanalyse en geen bloedafname. Volgens agent volgde wel melding bij CBR.
Groet MallePietje.
ReagerenGlaasje prik23 februari 2023 om 18:36@bassie
Denk wel zeker 6 maanden ik heb hem 3 maanden eerder terug gehad omdat ik hem echt nodig heb voor m’n werk.
Als je aan de cursus begint mag je ook gelijk weer rijden als je hem terug hebt van de politie.
ReagerenGaasje prik23 februari 2023 om 18:39@mallepietje
ik zou mij geen zorgen maken ze hebben geen bewijs omdat je niet geblazen hebt. snap niet wat cbr er dan mee maken heeft als je op straat liep.
voor openbare dronkenschap hadden ze je wel een boete kunnen geven.
ReagerenBassie23 februari 2023 om 20:18Ja ik ga er zeker vanuit na 17 maart dat ik nog 12 weken zal moeten fietsen
ReagerenKoekjes23 februari 2023 om 20:42@bassi wrm dan? Je onderzoek was toch positief?
ReagerenPuk24 februari 2023 om 06:40@ koekjes dat was blauw
ReagerenIzzy24 februari 2023 om 13:209 weken voorbij nog steeds geen bericht van cbr
ReagerenBassie24 februari 2023 om 17:21Idd koek, onderzoek heb ik 17 maart
ReagerenPuk24 februari 2023 om 17:45@ izzy ga maar uit van 3 maanden ze zijn je echt niet vergeten geloof me 🫣
ReagerenPuk24 februari 2023 om 18:19Gerechtelijke brief volgende week dus heb het hele pakket🫣 hopelijk april weer m’n rijbewijs🙏
ReagerenPuk24 februari 2023 om 18:48@ glaasje prik wat was jou hoeveel als ik vragen mag
Ik hoop dat ik geen 1000 moet betalen 😵💫
ReagerenBassie24 februari 2023 om 23:02Hoop het ook voor je puk
ReagerenGlaasje prik25 februari 2023 om 13:03@puk ik zat net iets boven de 2,0 promille dat is best fors.
Reageren