Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Puk

@ koekjes dat gaat niet

Puk

Ik kan hier moeilijk m’n email of gsm nr geven wil anoniem blijven hoop dat je aan snapt 🙏 maar als we iets is vragen of wat dan ook ben ik er voor je hoor we slaan ons er wel doorheen 😘 en over een jaar is alles achter de rug 😘

Reageren
    blauw

precies het is nu gebeurd en je kan alleen maar vooruit kijken, het zal mentaal en financieel miss ff zwaar worden maar je komt er wel bovenop. Het is een dure les waarvan je hopelijk iets van heb geleerd.

Reageren
    Puk

@ blauw precies en ach het is maar geld alleen het denken en de angst het wachten breekt je op maar dat is over een tijdje  voorbij en weten we hoe het gaat lopen 🙏 sws als iemand er zoveel last van heeft getuigd van een eenmalige stomme domme fout dus mensen die  hier graag oordelen en roepen srop ermee we weten het wel 🙏❤️

Reageren
    Puk

@ blauw thnks voor je begrip 😘

Reageren
    glaasje prik

@joost

om te beginnen ik geef je deels gelijk.

dit is een forum dat ooit is geopend voor mensen die de fout in zijn gegaan, ja heel fout waaronder ik zelf.
    we willen elkaar helpen en ondersteunen om hier door te komen.

Het lijkt mij uit jou woorden dat jij niet in deze positie zit.

hier vertellen dat je nooit drinkt snapt je zelf ook wel en weet de aangehouden persoon ook donders goed.
    tuurlijk hebben wie hier te maken met met aardige stevige drinkers en sommige is het werkelijk een uitschieter.

je praat over twee dodelijke slachtoffers, helaas vallen er slachtoffer in het verkeer, niemand op dit forum wil dat en niemand op dit forum is om die reden de auto in gestapt.

jouw opmerking van “er is genoeg aandacht voor bij rij opleiding” slaat ook de kant of al.
    tuurlijk weten we dit.

doe jij nog steeds “binnen spiegel, buiten spiegel over je schouder” kijken voor je afslaat?
    ook dingen wat logisch is als je afslaat ff over je schouder kijken tuurlijk leer dat en heel veel shit dat er bij hoort

er vallen jaarlijks helaas veel ongelukken in het verkeer met of zonder alcohol, dit is een risico dat hoort bij het auto rijden het rijden onder invloed versterkt zeker dit gevaar.
    dagelijks al jij nuchter in je auto zit zeker ook, deelname het verkeer is dodelijk!

de fout in gaan is zeker een Hell je moet je verantwoorden tegen: familie, werk, vrienden, buren dan de onderzoeking door pygo, bloed prikken, voor de politie en dan de cursus nog.

en dan nog het hele hele lange wachten op alle brieven.

dit is een straf die je moet mee maken om te bevatten.

je schrijft daarna een heel lul verhaal tuurlijk is het verslijk als wel familie lid wat dan ook wordt dood gereden door iemand (nuchter of onder invloed)

met iemand met opzet dood rijden kom op schaam je..denk je nu werkelijk….

Reageren
    Puk

@ glaasje prik precies 🙏😘

Reageren
    Joost

@glaasje prik

Ik heb nergens beweerd dat iemand opzettelijk iemand anders dood wilt rijden.

En het maakt wezenlijk verschil of je kind door een noodlottig ongeval om het leven komt of door iemand die bezopen was en het ongeluk voorkomen had kunnen worden als de bestuurder nog een normaal reactie vermogen had gehad.

Je schrijft: er vallen jaarlijks helaas veel ongelukken in het verkeer met of zonder alcohol. Dit is een risico dat hoort bij auto rijden……deelname aan het verkeer is dodelijk.
    Dat is nou precies wat notoire drinkers doen. Altijd uitvluchten zoeken dat het eigenlijk niet zo erg is want er vallen ook doden zonder alcoholgebruik. Je geeft het zelf al 2 x aan. Maar de alcoholdoden hadden gewoon voorkomen kunnen worden ( maar ook vele anderen als iedereen zich aan de regels zou houden).

Ik snap niet wat er nou zo moeilijk aan is om achter dat stuur vandaan te blijven als je gezopen hebt…   En er zijn er bij, de toch vaker drinken en autorijden , die meerdere keren worden gepakt…  Dus de Hell  is nog niet erg en groot genoeg, want ze leren er niet van.

Het gaat ook niet om wat wel en niet mag of het opzoeken van de grenzen van wat wel en niet mag, maar om verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik mag best wel graag een glaasje drinken hoor. Maar dan nooit met de auto. Zelf bij een diner met 2 glaasjes wijn niet. Stel ik zou 2 glaasjes wijn nuttigen, niks aan de hand voor een volwassen/ervaren bestuurder. Stel ik zou dan een ongeluk veroorzaken of net niet kunnen voorkomen waardoor iemand overlijdt?  Ik zou mij dan mij leven lang afvragen of ik zonder de alcohol toch anders had kunnen reageren en het leven van die persoon had kunnen sparen. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven. Dus voor mij is het heel simpel: NIET met alcohol, ook niet met een enkel glas op achter het stuur.

Reageren
    blauw

Graag gedaan @puk, ik zelf zit ook in het traject en heb me der al bij neer gelegd wat er komen gaat waardoor ik er mentaal minder last van heb. Idd het kost wat geld maarja dat is ook weer terug te verdienen. Het was voor mij ook killing in het begin, je verhaal 100x vertellen aan je omgeving waarom je niet meer kan rijden en drinken. En dan nog is 100x weer moeten aanhoren hoe dom je bent geweest. Het gaf mij stress en angst waardoor ik slecht presteerde op school. Maar uiteindelijk moet je een knop omdraaien en accepteren wat je hebt gedaan en je straf accepteren dan gaat het ook makkelijker om verder te gaan met je dagelijkse dingen en kom je erachter dat je rijbewijs toch niet zo belangrijk is (of wel ;)) en dat je ook plezier kan hebben zonder drank.

@koekjes, je rijbewijs kwijt is niet het einde van de wereld. Het onderzoek hoort er eenmaal bij als je zoiets doet, als je het niet haalt dan is het gwn pech maarja je dagelijkse leven gaat gwn door en volgend jaar weer een kans.

Reageren
    Koekjes

@puk

nee uiteraard begrijp ik dat je anoniem wilt blijven. Het kost een hele hoop geld en tijd. Maar het alle ergste vind ik dat ik zoveel vertrouwen ben verloren en een strafblad krijg waar ik mee in de problemen kom met mijn werk. En tuurlijk leer ik hier van. Een hele dure en pijnlijke les.

En voor de mensen die dit allemaal dom vinden of wat dan ook; wij denken niet anders. Het zware gevoel waar we nu dagelijks mee opstaan en naar bed gaan is onbeschrijfelijk. En tuurlijk het zou erger zijn voor iemand als we diegene aanreden of doodreden. Maar dat is nou eenmaal niet gebeurd. Het zelfde is als ik zelf apple had bedacht was ik nu multi miljardair of als ik dochter van elon musk was had ik een gigantisch vermogen. Het is allemaal als, als, als. Gelukkig is er niemand dood of gewond. De pijn en leed die we ons zelf hebben aangedaan is een feit. Iemand anders aangereden is geen feit maar een senario die gelukkig niet is voorgekomen.

ik hoop dat we het allemaal halen en hieruit leren.  Wat ik dus niet begrijp is dat alcohol uberhaupt (0.2/0.5) is toegestaan. Waarom niet druppel op niet rijden. Dit allemaal is een hele gezeik. En tuurlijk zijn er mensen die er voor kiezen het nog een keer te doen. Maar gelukkig geldt dat niet voor iedereen hier.

Reageren
    John (moderator)

“Waarom niet druppel op niet rijden. Dit allemaal is een hele gezeik. ” Omdat het niet werkt. Kijk nou maar eens naar jezelf.
    Dat is toch hetzelfde als max 0,2 ( 2 glaasjes) en dan toch met 1,5 fles op gaan rijden

Reageren
    Koekjes

@john

omdat ik denk dat het beter is om alcohol helemaal te bannen uit het verkeer. Na 2 drankjes voel je het al. En als je dit nou zou voelen zou je “ tolerant” zijn wat kan duiden op alcoholmisbruik. En op de bewuste dag heb ik niet 1,5 fles gedronken. Weet niet waar je dat uit opmaakt? Dat ik fout zit is een feit maar dat ik iets vind van alcohol in het verkeer verandert daar niks aan. Het is maar een voorstel

Reageren
    Puk

@ koekjes komt goed echt je bent jong hebt ervan geleerd en ziet je fout in 🙏❤️

Reageren
    Puk

Ja een strafblad maar gelukkig ben je er nog en geen gewonden of doden 🙏

Reageren
    Puk

@ joost het is verschrikkelijk wat we hebben gedaan en ook ik zeg 0.0 in het verkeer en dat komt 🙏

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.