Gestopt met blowen.

Hoi

Ik ben gestopt met het roken van Cannabis. Na 7 jaar elke dag blowen vind ik het nu wel welletjes geweest. Maar sinds ik gestopt ben zit ik in de clinch met mijzelf, ik voel me vaak emotioneel en laat soms een traantje vallen zonder reden. Ook kan ik 's nachts nauwelijks slapen en ik ben volgens mijn vriendin vaak gedurende de dag niet te genieten.

Kan dit door het 'afkicken' komen? Zo ja, wat is hier aan te doen?

Reactie

zeer dikke kans dat dit komt door het roken van cannabis.
    Cannabis heeft de reputatie een softdrug te zijn, waar men probleemloos weer
    van af is. Een Amerikaanse studie toonde echter onlangs aan dat cannabis een erg geniepige drug is... Bij de 2.613 consumenten die stopten met het gebruik van cannabis, stelden de artsen twee grote categorieën symptomen vast:

vertragingssymptomen (zin om te slapen, vermoeidheid, geeuwen, psychische en
    fysieke zwakheid), en
    anxiodepressieve symptomen (depressie, zweten, hartkloppingen, angst, spierpijn,
    zenuwachtigheid, trillen, slapeloosheid).

De meest voorkomende symptomen waren vermoeidheid (28%), zin om te slapen (24%),
    een psychomotorische vertraging (21%) en angst (16%).

Stoppen met cannabis is nog moeilijker als iemand tegelijkertijd ook van de
    sigaretten of zelfs van alcohol moet afraken. In de praktijk zien we naast een
    zeer occasionele inname van cannabis twee vaak voorkomende situaties:

een dagelijks gebruik van tabak tabak en van cannabis, waarbij
    vaak 's avonds voor het slapengaan een joint wordt gerookt, en
    de consumptie van cannabis en alcohol tijdens weekenduitstappen, terwijl
    het roken een dagelijkse aangelegenheid is.

In beide gevallen is het belangrijk dat men een arts raadpleegt, want het risico van
    depressie is reëel en vormt de belangrijkste oorzaak van mislukte pogingen tot afkicken
    van cannabis maar ook van tabak. En samen met de arts kan een zo
    goed mogelijke strategie uitgewerkt worden, met een geïsoleerd afkicken van
    cannabis of een gelijktijdig afkicken van cannabis en van tabak.

een heel verhaal maar je hebt er wel wat aan 😉 en als je geen zin hebt om met je huisarts te praten kun je ook altijd ff bij de GGD naar binnen stappen

Reactie

Ik wil je heel veel succes wensen,
    ik ga je maar opvolgen,
    ik blow al 5 jaar en heb er genoeg van het is niet leuk en lekker meer,
    en ik merk veel te nadelige klachten,
    dus hierbij de info wat hier staat kan ik mooi gebruiken.
    succes he!!!

groetjes daan

Reactie

Ik ben ook gestopt met Weed roken en toen ook gelijk gestopt met alcohol (rookte het elke) dag mij tip is thee drinken die ontspant gode nacht rust van zonnatura afwisselen met ontspannigs thee van zonnatura en of valeriaan pillen nemen of bach rescue spray heeft bij mij geholpen drik nu wel soms wat bier maar van het blowen ben ik af al 10 weken hoop dat je wat aan de tips hebt nou succes.

Reactie

Ik ga ook stoppen ik blow ook al ruim 7 jaar bijna elke avond eentje..
    ik heb het gedaan omdat ik altijd moeilijk kon inslapen..nam ik een jointje..viel ik zo
    heerlijk snel in slaap en sliep in een keer door.

Nu merk ik de nadelige gevolgen maar te goed ! Ben depressief en paronoide aan het worden en dat wil ik voor zijn..

ik ben alleen op zoek naar een vervangend iets..iets waardoor ik makkelijk in slaap kom
    en niet slecht voor je is..heeft iemand tips ??

Reactie

Ik ben nog maar 2 weken gestopt nu na ongeveer 9 jaar blowen en heb enorme last van deze symptomen ook : anxiodepressieve symptomen (depressie, zweten, hartkloppingen, angst, spierpijn,
    zenuwachtigheid, trillen, slapeloosheid).

Vervagen deze symptomen met de tijd of niet?? Vooral ook veel last van benauwdheid...

Reactie

ik blow al 12 jaar elke dag, en heb nog steeds geen nadelige gevolgen gemerkt.
    ik heb een gezin waar ik normaal voor zzorg, mijn huis is altijd netjes en ik ga 6 dagen per week op tijd naar mijn werk.
    niemand in mijn omgeving die zegt dat ik beter kan stoppen want alles gaat al jaren perfect, ik blow nooit meer dan 2,5 gram per week en dan gewone skunk nooit meer nooit minder.
    ik ben net 3 weken op vakantie geweest naar een land waar ik het niet mee kon nemen dus ik dacht dat wordt wel ff afzien maar ik moet zeggen dat ik daar totaal geen last van heb gehad zelfs niet bij het slapen en ik heb ook niet veel gedronken om dat op te vangen.
    ik kwam echter thuis en het eerste wat ik deed toen sávonds mijn kindjes op bed lagen was een jount draaien.....het is dus gewoon macht der gewoonte, als je wil stoppen kan je gewoon stoppen dus en alle bijverschijnselen zitten volgens mij tussen je oren.

iedereen die wil stoppen veel succes en iedereen die door blowt doe lekker waar je zin in hebt.

een gooed 2008 iedereen!

Reactie

Hoi Hoi,

Blow al vanaf mijn dertiende jaar, en sinds mijn negentiende elke dag wel drie joints en in het weekend ontelbaar. Ben nu 27 jaar en merk toch dat ik in een waas begon te leven, een soort van ontevreden gevoel. Nu ben ik drie weken gestopt en begin ik weer redelijk normaal te worden, dit merk ik vooral vanwege het feit dat ik weerd droom.

Nadeel is dat ik nu zwaar vermoeid ben en dat was voorheen niet het geval. En snller chagarijnig. Maar al om al een goede keuze om te stoppen en andere dingen in het leven te zoekn, normaal fantaseerde je alleen maar vanuit luie stoel.

Succes iedereen die wil stoppen.

groetjes jp

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Blowen is zelf niet erg , ik blow ook maar niet zoveel max eentje in 't weekend .

Zolang je niet overdrijft en zeker niet begint te blowen om in slaap te vallen of vanaf jongsafaan begint te blowen heb je normaal geen problemen .

En wanneer je blowed om in slaap te geraken geraak je verslaafd aan dat gevoel om in slaap te vallen , waardoor je na een tijd niet zonder meer kunt slapen .

anyway veel geluk voor de mensen die willen stoppen .

Reactie

Heb zeg maar 3 jaar veel geblowed sinds ik 15 was en nu af en toe. Kon toen goed merken in die tijd dat ik het veel deed, dat ik emotioneel werd wanneer ik niet blowde en zeg maar de bekende symptonen van een down-gevoel had. Dat heb ik totaal niet meer. Voel me nu superfit, alleen ik droom altijd kut. Kan misschien komen door wat ik heb meegemaakt, maar wellicht trekt dit bij wanneer me leven veranderd.

Reactie

ik heb 10 jaar elke dag geblowt en vind het nu ook wel eens tijd heb het al vaker geprobeert maar zonder resultaat moet nu hard zijn voor meZelf en nooit meer een joint aanraken anders ben ik weer verkocht! dit is voor mij dag 3 dat ik gestopt ben en heb ook erg last van benauwdheid, zweten en slaapproblemen maar mijn grootste probleem is dat ik me verveel en daarvan word ik gek.. ik wandel elke dag een paar uur dat helpt wel maar ik zoek nog een leuke hobby ofzo heeft iemand mischien tips voor me??

Reactie

heej

ik blow vanaf me 14e en sinds me 16e werd t zzo'n beetje wel dagelijks, en dan wel meer per dag.
    nou ben k zowat 20 en ben 2 weken gestopt, is gewoon nie lekker meer en begon me steeds verotter te voele.
    fucking gestrest en hartkloppinge, zweten enzo.

weet iemand of dat blijvend is of dat dat weer weg gaat na verloop van tijd want word er best wel schijt ziek van.
    wil wel weer een normaal leve hebbe eigelijk.

greetz

Reactie

Het is te verwachten dat deze symptomen verdwijnen. Toch moet je er rekening mee houden dat je voorlopig deze klachten hebt. Je hebt alle indrukken de afgelopen jaren altijd door een beslagen roze bril gezien, en nu krijg je ze helder op je netvlies, en dan kan de realiteit best heftig zijn. Als je hier mee om leert gaan zonder jezelf in slaap te suffen met die rommel, zal het steeds beter met je gaan, daar kun je op rekenen, maar wees geduldig want het kan best zijn dat je zomaar nog ineens onverwacht ineens door muren zit heen te staren en dat je gedachten ergens heel hoog door de lucht vliegen. Dus voeten op de vloer en aan de slag! Succes.

Reactie

Er zijn twee verklaringen mogelijk; ofwel het zijn ontwenningsverschijnselen die optreden omdat je ichaam gewend is geraakt aan het gif, ofwel het zijn normale indrukken die door jouw jarenlang in de ar gebrachte systeem als vreemd worden ervaren.

Reactie

he bedankt mensen. ik ga gewoon volhouwe niet meer te blowe.

Reactie
Reageer op: Gestopt met blowen.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief