Zoeken Vraag het forum

Raar gevoel na 1 joint

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem vraagje

Hoi allemaal, zit met een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen:

Onlangs heb ik 1 joint op. Dit was wiet gekweekt uit eigen tuin. hij was niet sterk gedraaid en dacht dat ik het wel kon hebben om hem helemaal op te roken.
    Mijn verschijnselen waren als volgt:
    – Direct na het roken een soort van angst, leek achtervolgt te worden en als ik bewoog ging het in vlagen, als van picture to picture.
    – dit duurde zo ongeveer 5 minuten. Vervolgens werd alles wat ik dacht 2 a 3 seconden later uitgevoerd door mijn lichaam, zowel praten als bewegen. Ik had dit zelf door maar kon hier niks tegen doen.
    – Daarna begon ik van alles te voelen in mijn lichaam en traden een soort spasme op.

– Toen ben ik gaan liggen en leek het even beter te gaan. Daarna begon ik 1 woord eindeloos te herhalen in verschillende tonen en zelfs te zingen. Als laatste begon ik dingen te schreeuwen ,echt vreemde dingen en toen ben ik door mensen om me heen gekalmeerd.
    – Daarna had ik het gevoel van angst en dat iemand dit door zou vertellen. Onbewust bleef ik tegen mezelf praten dat ik rustig moest zijn en dat niemand het zou vertellen of 112 zou bellen.
    – de laatste fase die ik doormaakte was afwisseling van pijn en warmte door heel mijn lichaam, terwijl ik me probeerde te focussen op de tv begon ik dat het beeld in allerlei verschillende patronen te zien. Wazig, bol, ondersteboven ,in ruitjes, links was rechts en rechts was links etc etc.

Dit alles heeft bij elkaar zon 2 uur geduurd voor ik mezelf weer redelijk normaal waande…. met een lach kick om het af te sluiten. De day – after voel ik mezelf beetje vaag. Kan het gevoel niet echt omschrijven. Soms komt het gevoel van angst nog wel eens terug, maar is maar kort. Ook eet ik alles wat los en vast zit.

Dit is de 2e keer dat ik een joint rook, laatste keer was afgelopen zomer, toen was het erg prettig, met een heel relaxed gevoel. Normaal ben ik geen stresskip, maar zo iets extreems/bizars heb ik nog nooit meegemaakt. Heeft iemand dit ooit al eens meegemaakt? En zou ik mezelf zorgen moeten maken?

in afwachting van jullie reacties!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat was dus een bad trip !
    Ook planten uit eigen tuin kunnen best verkeerd uitpakken.
    ik raad je aan om niet meer te blowen. Je loopt het risico de volgende keer in een psychose terecht te komen. Er zijn mensen die jaren nodig hebben om daar weer uit te komen.

Reageren
Reageer op: Raar gevoel na 1 joint
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.