Zoeken Vraag het forum

Raar gevoel bij blowen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stein

Hey mensen,
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat ik te melden hebben.
    Ik heb in totaal 10 keer geblowd, 8 keer wiet en 2 keer hasj. De eerste 4 joints nergens last van, gewoon lekker stoned. Maar bij de andere krijg ik een halfuur na dat de joint op is, zo raar gevoel door mijn hele lichaam. Het is echt heel lastig te beschrijven maar het komt er op neer dat ik mijn zenuwen niet meer voel alles is een beetje verlamt als ik in mijn hand knijp of ergens anders voel ik het niet op het moment dat ik in mijn hand knijp maar pas weer als ik hem los laat of ik voel het helemaal niet, het is echt bijna 100 procent zeker niet zo van dat ik stoned ben en andere dingen voel want die 4 joints had ik gewoon lekker stoned gevoel en niet dit gevoel. Het gevoel wat ik krijg duurt ongeveer even 5 minuten dat ik half verlamt voel en ook zegmaar al mijn bloedvaten voel stromen en het net lijks alsof ik uit mijn lichaam ben en ik loop zeg maar achter met mijn gedachten. het is echt bizaar raar!
    dit gevoel bij blowen kan 1 keer zijn en dat is dan heel even op de fiets ofzo en dat is dan ff 5 minuten naar en daarna voel ik me gewoon maar laatst had ik die soort aanvallen om de half uur van 10 minuten lang 2 uur, dus ik had aanvallen van 10 minuten lang 2 uur lang en dat leet heel erg van dat ik aan het badtrippen was, daarna na die badtrip de dag daarna nog steeds dat soort aanvallen.

Ik wil graag weten wat dit is!?
    Zou iemand mij please willen helpen of vertellen of je dit ook soms heb of het erop lijkt want het is best moeilijk te bescrhijven.

Gr Stein.

11 reacties
    Reageren
    Onbekend

Hoi Stein !
    ik lees je beleving en ik heb exact hetzelfde meegemaakt
    3 dagen geleden en heb er 2 dagen last van gehad
    ik heb ook aantal keren geblowd waarop het goed ging maar laatst ging het behoorlijk fout ! ik zat er misschien 9 uur lang in een soort van bad trip dat ik niks meer voelde en ook soort van verlaming en precies wat jij omschrijft !!!!!

het gevoel is idd moeilijk te beschrijven en het is echt een eng gevoel en heb van de dag van vandaag nog steeds angst om dat gevoel weer te krijgen !! op het moment zelf lijkt het precies dat het niet meer goed zal komen en dat is erg op dat moment ben je liever dood !

BEN ZO ERG GESCHROKKEN DAT IK DIT NOOIT MEER ROOK !!!!!!!!
    een joint wat eigelijk niks voorstelt komt aan op een nachtmerrie

Reageren
    barisfetcool

Beste mensen,

Ik heb een halfjaar geblowd zonder problemen maar op een dag had 1 jointje op en toen gebeurde het mijn hart klopte zo snel dat ie er gewoon bijna uitvloog ,
    Ik wer hartstikke bleek en misselijk ,
    Het was over alleen ik heb er nog last van het was 2 weken geleden dat het gebeurde ik heb nu als ik eraan Denk dat het gebeurd
    Ik ben echt hartstikke bang om dood te gaan ik kan snachts niet slapen mijn hartklopt af en toe sneller en ik zweet opeens ik ga helemaal trillen maar op het moment dat ik mijn bloeddruk meet is het normaal ,
    Kan iemand mij helpen ? Stuur je antwoord alsjblieft !!
    s

Reageren
    Iemand

Gisteren precies hetzelfde gehad, het was mijn 2de keer in mn leven.
    Ik liep in een steg en alles begon te tintelen, en ik begon steeds slechter te zien, even later viel ik op de grond, en mn vrienden haalde een blikje cola, toen ze terug kwamen herkende ik ze niet eens meer!
    Ze zijden dat ik net leek op een zombie!

Toen ik thuis kwam (Mn ouders mogen niets weten) ben ik snel onder de douche gegaan, en daar begon ik zenuwtrekken te krijgen,
    Toen ik in mn bed lag, begon ik helemaal spastisch te worden,
    Echt dood eng!
    Mijn tip is suiker, na die cola ging de tinteling weg, en ik werd weer stukken vitter,
    Op het moment dat ik op de grond viel dacht ik echt dat ik dood ging!

Ik hoop dat ik nooit meer ga blowen,

Reageren
    Mars

Niet hopen, gewoon niet meer doen 😉

Reageren
    Anoniem

Dit komt ondat je hartslag omlaag kan gaan door blowen, als je dan je bloeddruk daalt heb je kans op flauw te vallen. tintelingen etc. zijn heel normaal want blowen zorgt ervoor dat de communicatie tussen de neuronen verstoord wordt. zodra het effect van wiet verdwijnt zal het lichaam ook weer normaal functioneren. maak je niet druk, er is nog niemand overleden door wiet.. als je minder zorgen maakt om het effect maar gewoon geniet zul je merken dat dit soort verschijnselen veel minder worden. en als je je ooit raar voelt tijdens een trip moet je gewoon denken: dit is tijdelijk dalijk voel ik me stukken beter 🙂

succes,
    Alfa

Reageren
    Fight

Hey ligt aan de soort wiet die je hebt.
    En dat gevoel herken ik dan begin ik goed stoned te worden.

Reageren
    Appie

na jaren lamg blowen, laatst iets te snel doorgerookt, plotseling heeel mijn lichaam begon te tintelen, het was volle maan.

Ik zag slechter en was zoo misselijk, ik verloor mijm kracht, mijn gezicht veranderde en begin maar tw lopen en te lopen, het bleef maar terug komen.

Na 2 uur werd het minder. Geloof me dat blowen heeft veeel meer nadelen dan voordelen voor een gezond persoon.

Ik heb mijn les geleerd. Wil nooit meer een hijs nemen.

Ik struggelde er al mee de laayate tijd dat ik wilde stoppen. Dit was mijn les.

Blowen is een visuele cirkel, weinig doen ,omhezond eten en niet inzien dat er genoeg dingen zijn die je kunt doen om gelukkiger in het leven te staan!

Reageren
    Daniël Groeneveld

Yo ik heb dit nu wat moet ik doen

Reageren
    Anoniem

Stoppen met blowen !!

Reageren
    Tim

Ik herken deze problemen als geen ander. Ben dan ook een extreme gebruiker. Zo’n 15 jaar dagelijks (3 tot 6 joints) blowen. Laatste 2 jaar last van benauwdheid, spierspasmen, trillen, denken dood te gaan. Allemaal symptomen van hyperventilatie. Ik heb voor het eerst in jaren nu 2 dagen niet gerookt en alle klachten die ik had met ademhaling/duizeligheid zijn verdwenen. Ik ga niet meer blowen.

Reageren
    Ss

Hey, je moet suikers eten! Je bloedsuikerspiegel daalt als je smoort waardoor je suiker tekort creëert na enkele jtjes. Altijd wat snoepjes bij de hand hebben en wat cola kan ook helpen. Ookal heb je totaal geen zin om te eten op dat moment gewoon doen, 4 snoepjes en je bent oke.

Reageren
Reageer op: Raar gevoel bij blowen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.