Zoeken Vraag het forum

angstig en neerslachtig na drukke tijd en flink feesten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste mensen.

Al sinds een tijd ben ik wat down en angstig. Ik ben daarvoor in therapie. Ondanks dat blijf ik altijd hard werken voor mijn universitaire opleiding en haal ik daar redelijk goede cijfers voor.

Woensdag heb ik een tentamen gehad. Daarna was ik erg moe. In plaats van te gaan rusten ben ik flink gaan feesten. Ik denk dat ik wel 25 bier op heb, een halve gram cocaine en flink heb gerookt. Donderdag was ik down en brak. Vrijdag (gisteren) ging het iets beter, dus ben ik hard aan de slag gegaan. Werk, sport en daarna tot 22:30 in de bieb gezeten. Vannacht erg slecht geslapen en vanochtend werd ik met een zeer depressief gevoel en angst wakker. Ik was (ben nog steeds een beetje) bang om een psychose te krijgen.

Ik ben 25 jaar, feest al best wel wat jaren flink door soms, heb al aardig wat stress te verduren gehad en in de familie zit aan geen van de twee kanten ook maar iets van mentale problematiek. Zelf heb ik wel adhd. Ik las ergens dat de kans op een psychose rond de 25 drastisch afneemt. Ik zeg altijd: als ik er aanleg voor had, dan had ik het al een keer gekregen. Maar ik weet er natuurlijk ook niet alles van.

Heeft iemand tips of eventueel een geruststellende gedachte? Alvast dank voor de hulp.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote] Ik denk dat ik wel 25 bier op heb, een halve gram cocaine [/quote] alcohol en coke is een zeer slechte combi. Geen wonder dat je down en depressief bent en tegen een psychose aanhikt. Zeker omdat je oververmoeid was..
    Het zal wel even duren voordat je weer wat opgeknapt bent. Als je tenminste even niet aan de alcohol en de drugs gaat….
    Neem op tijd voldoende rust, gebruik gezonde voeding en dagelijks vers fruit. Zorg dat je voldoende drinkt. ca 2 liter per dag..

Reageren
    Anoniem

Sorry maar ik begrijp uw reactie niet helemaal. U denkt dat ik tegen een psychose aanhik omdat ik er bang voor ben?

Reageren
    John (moderator)

Nee. Maar dat je het gevoel hebt in een psychose terecht te kunnen komen omdat je depri bent en down.

Reageren
    Anoniem

In ieder geval bedankt voor de reactie. Ik heb voor de rest van het studiejaar vrij genomen en probeer een beetje te ontspannen. Ik eet gezond. Wel heb ik zaterdag een feestje (maar uiteraard ga ik daar veel minder drinken en geen drugs gebruiken). Denk dat ik met drugsgebruik uberhaupt maar eens stop.
    Wel heb ik vannacht weer erg slecht geslapen. Had steeds levendige nachtmerries en werd steeds angstig wakker. Klinkt dit zorgelijk? Of trekt dat ook wel weer weg na verloop van tijd.

Reageren
    John (moderator)

Ik ga er vanuit dat dat ook weer zal wegtrekken. Wees in ieder geval terughoudend met alcohol….je zult je erna zeker niet beter gaan voelen.

Reageren
Reageer op: angstig en neerslachtig na drukke tijd en flink feesten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.