Zoeken Vraag het forum

Erg graag advies/duidelijkheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ikzelf ben een aantal jaar geleden begonnen met blowen (toen als ik mij goed kan herinneren op 15jarige leeftijd). Ben er toen lange tijd mee doorgegaan en mij eigenlijk altijd goed gevoeld. Totdat ik toen in die tijd mij toen in 1 keer heel erg slecht voelde na blowen. Het voelde alsof er iets lekte in mijn lichaam, mijn buik klotste ook heel erg van binnen wanneer ik bewoog en alles was heel erg vaag en intens. De enige manier waarop het weg ging was door te gaan slapen. Een keer erna nogmaals een heisje genomen van een joint en er gebeurde precies hetzelfde (na dus 1 heis). Dit was toen met Hasj en met Wiet exact hetzelfde. Ben toen na die gebeurtenis ongeveer 2,5 jaar gestopt. Nu 20 jaar oud 3 maanden geleden weer begonnen met blowen en mij iedere keer heel goed gevoeld. Dit gaat dus om bijna dagelijks minstens 1 joint roken. Nu is het eigenlijk sinds een week terug weer begonnen zelfs na een hele kleine hoeveelheid (de effecten zijn wel iets anders). zoals ik het nu ervaar gaat mijn hart opeens veel sneller kloppen, het inademen gaat veel lastiger (het lijkt alsof mijn keel een soort van dicht zit), ik begin ook erg te zweten. Ik moet ook met mijn armen over elkaar lopen om me niet nog veel slechter te gaan voelen. Geen idee waarom maar het lijkt alsof ik mijn hart wil vasthouden. Het rare is als ik op het moment met iemand praat merk ik het even niet maar zodra het even stil is voel ik me weer heel slecht. het lijkt alsof ik ieder moment het loodje kan leggen op dat moment. Ikzelf denk niet dat het een bad trip is het is namelijk een heel ander gevoel. Dit is overigens na het roken van Amnesia Haze. Na een erg kleine hoeveelheid, hier praat ik over een sticky gedraaid met slim flu en dan voor de helft opgerookt voel ik me al zo slecht. Echter duurt het dan maar een halfuur tot uur voor ik me wel weer normaal voel. Het rare is dat op het moment dat ik begin te roken en langzaam aan stoned word het wel goed voelt. maar 5 minuten later voelt het weer als boven omschreven.

Kort samengevat. Na het roken van Amnesia Haze (misschien ook van andere soorten wiet of hasj, niet uitgetest) gaat mijn hart heel snel, raak ik bezweet, erg de neiging mijn armen over elkaar te doen om me zelf een soort van vast te houden? En ook erg kortademig. Geen idee wat dit is ik kan het ook nergens anders vinden. Dit is dus uit het niks gekomen na 3 maanden lang weer met een goed gevoel te hebben geblowd. Enig idee? Heel erg bedankt.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De wiet de die tegenwoordig wordt gekweekt bevat hogere THC waardes dan voorheen.
    Het is mogelijk dat je toch een bepaalde intolerantie hebt tegen die hogere waarden.

Het enige advies was ik kan geven is stoppen met wiet gebruik. Het zal op den duur toch schadelijke gevolgen voor je kunnen hebben.

Reageren
    Anoniem

Zou het misschien ook een mogelijkheid zijn dat de haze gewoon om 1 of andere reden te sterk is geworden op den duur voor mij? na het vaker te hebben gerookt. Zelf zat ik er aan te denken dat het misschien verzwaard is met zooi, of bespoten met het een of ander tegen ongedierte. Misschien toch maar is een zwakkere soort wiet of hasj uitproberen en dan zien hoe het valt? Dat het schadelijk is weet ik zelf ook wel, maar helaas ik rook er graag op ze tijd 1tje om te ontspannen van dubbele banen werken. Gr

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je natuurlijk uit proberen. Je merkt zelf wel hoe dat uitpakt.

Reageren
Reageer op: Erg graag advies/duidelijkheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.