- Anoniem19 november 2013 om 09:22
Ik en mijn partner zijn ongeveer 4,5 jaar geleden ‘begonnen’ met blowen wat eerst alleen in het weekend was groeide uit naar af en toe door de weeks en nu sinds 2 misschien zelfs al 3 jaar naar dagelijks gebruik. We roken samen één joint (s’avonds) heel soms twee. Afgelopen zomer (augustus) zijn we twee weken op vakantie geweest en hebben toen niet geblowd dat ging heel goed maar bij terug komst in Nederland gingen we toch weer blowen..We zijn dus Verslaafd?! Aangezien wij al ruim 1,5 jaar een kinderwens hebben wat dus niet wil lukken hebben wij beiden het idee dat dit dus komt door het blowen. We hebben samen al een dochter en die is verwekt in de tijd dat wij niet blowden (of heel af en toe) Ik moet toegeven dat ik in augustus een miskraam heb gekregen en ja ik ben blijven blowen ook al zei de verloskundige dat dat niet de reden was betwijfel ik het toch en verwijt ik mezelf hoe zwak ik wel niet ben. Nu sinds twee dagen zijn mijn partner en ik gestopt met blowen want onze wens naar nog zo’n wonder is duizenden malen groter dan het blowen en het is gewoon genoeg geweest!
Nu heb ik een aantal vragen en ik hoop dat iemand ons daar een duidelijk antwoord op kan geven:
1- Hoe kunnen wij er voor zorgen dat we geen ’terug’ val krijgen en het dit maal blijven volhouden?
2- Hoelang duurt het voordat al die troep uit ons lichaam is verdwenen en er helemaal niets meer zichtbaar is?
3- In hoeverre kan mijn partner zijn sperma zijn aangetast door het blowen? In november 2012 heeft hij het laten controleren en was dat goed.
4- In hoeverre zijn mijn eicellen aangetast door het blowen?
Ik hoop dat er iemand is die mijn vragen kan beantwoorden.
Heel erg bedankt!
1 reactieReagerenTandor119 november 2013 om 18:33Op de allereerste plaats goed en dapper dat jullie zijn gestopt.
Wat je vragen betreft:
1- Hoe kunnen wij er voor zorgen dat we geen ’terug’ val krijgen en het dit maal blijven volhouden?
[i]Blijf de reden en het doel van het stoppen goed voor ogen houden. Je zou eventueel met de huisarts kunnen overleggen als er ontwenningsverschijnselen optreden.[/i]2- Hoelang duurt het voordat al die troep uit ons lichaam is verdwenen en er helemaal niets meer zichtbaar is?
[i]3 weken.[/i]3- In hoeverre kan mijn partner zijn sperma zijn aangetast door het blowen? In november 2012 heeft hij het laten controleren en was dat goed.
[i]Langdurig gebruik van cannabis heeft meer negatieve effecten op seksueel gebied. Zo kan het leiden tot een lager testosteron niveau, verminderde behoefte aan seks en is zelfs in verband gebracht met onvruchtbaarheid. Hier is echter zeer weinig onderzoek naar gedaan.[/i]4- In hoeverre zijn mijn eicellen aangetast door het blowen?
Reageren
[i]Cannabis heeft nadelige invloed op de bevruchting. Zowel bij mannen als vrouwen zorgt cannabis voor een verminderde vruchtbaarheid. Het heeft effect op spermacellen van de man en eicellen van de vrouw.[/i]