- Frits30 september 2012 om 11:10
Hallo mensen,
ik heb gisteren mijn dosering van ghb iets te veel genomen waardoor ik met de ambulance naar de intensive care ben gebracht. ik kwam pas na 3 uur bij bewust zijnde. ik heb mezelf gezworen nooit meer ghb te gebruiken, ben net een uur geleden ontslagen uit het ziekenhuis. ik gebruikte het dagelijks om de 2 uur voor ongeveer 2 weken. Alleen weet niet of ik verslaafd ben want nam slaappillen voor het slapen gaan dus weet niet of ik het ’s nachts ook nodig had.
Ik heb nu 10 uur zonder ghb gezeten. Alleen voel me wel apart maar weet dus niet omdat het komt doordat ik lichamelijk verslaafd ben of omdat ik me lichaam een goeie opflikker heb gegeven of omdat ik gewoon geschrokken ben van vannacht.
Ik kon tijdens de ambulance rit en in het ziekenhuis zelfstandig ademen en m’n hartslag en zuurstof gehalte was gewoon goed. ze hebben me alleen aan het infuus gehangen voor vocht alleen er kwam geen enkele reactie uit bij mij.
Op dit moment voel ik me duizelig en heel af en toe klopt me hart iets sneller en dan weer rustig en voel me een beetje verward en tril.
Ik heb nog valium liggen maar weet niet of het slim is om dat te nemen om rustiger te worden omdat ik niet weet in hoeverre ik mijn lichaam een opflikker heb gegeven vanwege gisteren en dadelijk erdoor complicaties krijg en of dat sowieso complicaties kan opleveren.
Ik ben erg benieuwd wat jullie erover denken.
2 reactiesReagerenfrits30 september 2012 om 11:28Als disclaimer wil ik erbij zeggen dat ik een lange tijd geleden zwaar lichamelijk verslaafd aan GHB was en dit toen zelfstandig langzaam heb afgebouwd anders kun je zelfs dood gaan als je cold Turkey afkickt. Maar toen werd ik ook om de 2 uur wakker en als ik na 3 uur niet nam moest ik echt nemen anders kreeg ik hartkloppingen en kwam dik in paniek. Dit heb ik nu echter niet omdat ik nu al 10 uur zonder heb gezeten maar ben wel lichtelijk paniekerig en m’n hart versneld zo nu en dan en weet dat de valium de afkickverschijnselen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen. Natuurlijk wil ik niet de ene verslaving voor het andere inruilen maar de verschijnselen kunnen best heftig en angstig zijn.
Normaal gesproken zou ik de valium hebben gepakt maar omdat ik net in coma/bewusteloosheid heb gelegen weet ik niet of ik dadelijk m’n lichaam nog verder omzeep help. GHB is overigens 8 uur uit het bloed en werkt op de GABA receptor
ReagerenGus1 oktober 2012 om 17:16Dag Frits,
Reageren
Wat wil je eigenlijk weten?
Je zegt zelf dat “cold turkey” niet goed is; tegelijkertijd meld je dat met valium je je beter voelt.
Ik denk dus dat je zo min als mogelijk valium moet nemen; net genoeg om geen bijverschijnselen van de ghb te hebben, maar niet zoveel dat je er aan verslaafd raakt.
Van wie heb je de valium gekregen? Of ben je zelf aan het dokteren geslagen? Hoelang heb je nu geen ghb gebruikt?
Groetjes, Gus