Zoeken Vraag het forum

deo als drugs?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Virgel

Ik ben 13 jaar en verslaafd aan deo snuiven ik doe bijna altijd 1 hele deo bus in 1 avond niet elke dag maar wel super vaak en nu wil ik stoppen maar elke keer als k er aan denk heb k er weer zin in en dan doe k t ook

John (moderator)

Ga dan naar de huisarts voor hulp!

Reageren
    Dyhond

Ik heb het voor twee weken elke dag een bus deo geïnhaleerd met een doek. Ik ben 14 jaar en mijn school werk is achteruit gegaan. Ik kan over de simpelste dingen geen antwoord bedenken. Dit heeft echt mijn hele leven verranderdert. IK WAARSCHUW JE BEGIN ER NIET AAN. Ik heb ook heel veel spijt🥲

Reageren
    Dyhond

Ik heb ook een tip met het “afkicken”. Geen spuit deo in huis hebben. Ik maakte altijd iedereens deo op. Ik had gezegd tegen mijn ouders dat ik misselijk werd van de geur. Ik ben 14 jaar en ben nu 2 maanden of zo gestopt. En ik haat echt dat ik ermee begonnen ben.

Reageren
    Anoniem19

Ik deed t zowat elke dag toen ik 12 was, nu ik er zo aan terug denk voelt het alsof je hersenen bevriezen, wat niet zo gek is. Maarja is dikke troep, 1xtje was ik knockout gegaan en lag ik in de bosjes mario te spelen in me gedachtes hahaha

Reageren
    Anoniem

Ik had precies het zelfde. Ik heb er met vrienden over gepraat en die zeiden dat het echt niet kon. Ik ben ook een paar keer “high” naar school gegaan. Maar ik ben er mee gestopt . Ik vroeg rol deo aan mijn ouders en het loste wel op. Ik was 14 nu 15

Reageren
    Noname

Ik doe het zelf ook, als het me allemaal wat teveel wordt. Ben nu 14 en ik weet dat het heel slecht is, maar toch moet het soms even ofzo. Ik raad echt aan om erover te praten met je vriendin, aangezien het uiteindelijk steeds erger wordt. Heel veel succes 🙂

Reageren
    lina

ik heb vaker deo geïnhaleerd en zie nu pas hoe schadelijk het is ik bn er mee gestopt aleen ben bang dat er dingen gaan geburen als je het niet meer doet komt het dan goed of moet ik me voorbereiden op de dood. / ja srry beetje dramatisch mr wou het zeker weten.

Reageren
    John (moderator)

Er gaan geen dingen gebeuren omdat je het niet meer doet. Of het schadelijk is geweest hangt van het gebruik af. Je kunt dat met je huisarts bespreken

Reageren
    pien

ik doe dit dus al 3 jaar en ben er denk ook verslaafd aan, als ik eenmaal een bus deo zie of heb dan moet ik er wat van hebbe. die bus gaat dan gelijk leeg en ik hallucineer er ook van. het hallucineren is niet mooi en is heel eng juist. ik schrik me elke keer rot als ik hallucineer omdat ik lichaamsveranderingen zie, ik kan bijvoorbeeld me andere oog zien en soms lijkt het alsof ik word opgegeten wat ik ook voel op een of andere manier. doe dit niet!! het is echt slecht slecht voor je

Reageren
    John (moderator)

Zoek professionele hulp om er vanaf te komen!

Reageren
    Deo verslaafde

Ik doe dit nu al een jaar ongeveer m’n moeder zegt altijd “zuip je die deo flessen op ofzo” omdat ze altijd snel op zijn als ik eerlijk mag zijn in ben niet bang voor de gevolgen en daar in tegen heb ik net 1 min gelden t nog gedaan. Ik wil graag hulp het moet stoppen

Reageren
    John (moderator)

Je bent niet bang voor de gevolgen? Dat is dan eerlijk gezegd wel dom
    Het inhaleren van deodorantspray kan ernstige gezondheidsrisico’s met zich meebrengen. Sommige mensen gebruiken het om een snelle “high” te krijgen, maar dit kan leiden tot duizeligheid, slaperigheid, hoofdpijn en zelfs bewusteloosheid. Langdurig en herhaaldelijk gebruik kan permanente schade aan de hersenen, het centrale zenuwstelsel, de lever en de nieren veroorzaken.
    Daarnaast kan het inhaleren van geconcentreerde stoffen uit spuitbussen leiden tot plotseling hartfalen, een fenomeen dat bekend staat als “sudden sniffing death”. In sommige gevallen kan het zelfs fataal zijn.

Ga naar de huisarts en vraag om hulp!

Reageren
    June Lanckriet

Ik ga eerlijk zijn ik ben 12 jaar en worstel heel erg met ocd en depressie ik doe als ik effen wil flauw vallen deo op m’n handdoek en ik ruik er aan en meestal van ik flauw ja het is niet goed voor je maar ik probeer te stoppen ik doe het nu niet meer iedere dag dus ik ben al blij

Reageren
    Deotje

Als je het 1 keer probeerd is dat dan heel erg?

Reageren
Reageer op: deo als drugs?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.