Ik heb een vraag.
Ik rook nu al zo'n 6 jaar zo goed als onafgebroken.
Sinds een week ben ik gestopt en dat gaat me prima af, ik mis het niet en heb geen behoefte, zelfs niet als anderen om me heen wel blowen.
Over 6 dagen heb ik een keuring voor een betaald medisch onderzoek waar ik clean voor moet zijn omdat ik een urine-controle krijg.
Nu wordt er erg veel gespeculeerd over hoe lang het ongeveer duurt voordat THC niet meer aantoonbaar is in je urine,
en dat het afhankelijk is van hoe veel je gebruikt en omdat THC zich opslaat in vet, lijkt het me dat je vetpercentage hier dan ook mee te maken heeft.
Ik heb gelezen dat THC wordt afgebroken door veel water te drinken en voldoende vitamine C.
Omdat er zoveel bepalende factoren zijn ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen of ik mijn controle ga halen,
afhankelijk van mijn persoonlijke factoren waarvan ik (maarja wie ben ik, geen dokter iniedergeval) denk dat ze belangrijk zijn.
- Ik rookte 6 jaar lang gemiddeld 2 gram wiet per week, met tussenpozen van soms een maand niet, maar ook uitschieters dat ik meer gebruikte.
- Ik ben 1.85 lang en weeg 65 kilo, (dus ik heb nagenoeg geen vet om THC in op te slaan lijkt mij.)
- Op de dag van mijn controle ben ik 13 dagen gestopt.
- Ik drink sinds vandaag ook elke dag 2 liter water met 4 vitamine C bruistabletten van 1000mg per stuk. (nog 6 dagen lang tot de controle)
- Verder hou ik een vrij gezond eetpatroon aan.
Kunnen jullie mij vertellen of ik door de test heen ga komen? Het is heel belangrijk voor me en zodoende ben ik er dus behoorlijk zenuwachtig over.
Gemiddeld zou het 2 tot 3 weken duren en met de 13 dagen dat ik gestopt ben bij de controle ben ik dus aardig zenuwachtig.
Ik hoop dat jullie mij mijn zorgen kunnen wegnemen of extra adviezen kunnen geven om mijn lichaam te zuiveren.
Alvast bedankt!
hallo,
waarom laat je je zelf niet testen?
koop bij de apotheek een test of kijk bij check je gezondheid.nl
larissa
Dat kost geld, en als ik dat had,
dan hoefde ik dat onderzoek niet te doen!
Hoi Jay,
Ik weet niet of je dit nog zult lezen, maar THC is na 14 dagen uit je urine. Voor jou is dat misschien niet zo belangrijk meer. Hopelijk was je UC negatief (het spande erom) en heb je aan het onderzoek mee kunnen doen. Ik kwam per toeval op dit topic en dacht ik zal het even neertypen dat het 14 dagen duurt.
Wat betreft de opslag van THC in vet. Dat is alleen maar belangrijk wanneer je een heleboel afvalt. Doordat je je vet gaat verbranden komt de opgeslagen THC vrij.
Extra adviezen om je lichaam te reinigen heb ik niet voor je. Veel water is altijd goed, zeker met vit. C.
Groetjes,
Canardo