- pepper17 september 2011 om 13:34
Hallo, ik ben een jongen van 17 jaar en ik vroeg mij af of ik verslaafd ben. Dit klinkt als een rare vraag maar ikzelf weet het niet, of ik weet niet in hoeverre ik verslaafd ben aan speed.
Ik gebruik in het weekend en heb nu net ook gebruikt, ik denk er vaak over en heb doordeweeks ook vaak zin in een lijntje maar ik houd mezelf wel tegen om het te gebruiken.
Verder ben ikzelf erg geinteresseerd in drugs en deze interesse is dan ook riskant doordat ik hierdoor bepaalde drugs ga uittesten. Vooral omdat het illigaal is en het niet mag geeft dit een bepaalde kick bij mij. Ik ga dan ook graag naar hardcore/hardstyle feesten waar je wel de extra energie goed kan gebruiken wegens het hakken tot de late uurtjes.
Bedankt,
gr Pepper
3 reactiesReagerenultra17 september 2011 om 16:30Moeilijk te bepalen of je verslaafd ben of niet (weet je naaste mensen of jezelf het best).
Als je doordeweeks ken laten liggen ben je niet verslaafd in me ogen, het is niet erg sweekends te gebruiken heb het zelf ook jaren gedaan inmiddels wel meegestopt omdat me katers 3 dagen duurde met zware migraine. En vond een kapot gekauwde mond ook maar niks.
Als je het zelf een probleem vind worden moet je stoppen of minderen zolang het je doordeweekse niet beinvloed (werk/school) is het geen probleem en je moet je grenzen weten.
ReagerenTed Bierman17 september 2011 om 17:09Beste Pepper,
Er is geen duidelijke grens tussen verslaafd zijn en recreatief gebruik en eigenlijk is het ook niet zo’n interessante vraag om aan jezelf te stellen. Je kunt je beter afvragen of je last hebt van je speedgebruik en of het gebruik je belemmert in je normale funktioneren. Je kunt je dan afvragen of je door het gebruik van speed lichamelijke klachten krijgt(maar dat gebeurt niet zo snel), psychische klachten (begin je een minder vrolijk persoon te worden?)of sociale klachten(gaan mensen je negeren of trek je je terug?) Als dat zo is dan ontstaat er langzaam een verslaving. Een eerste symptoom daarvan is alleen gebruiken op een ongepast tijdstip, d.w.z. thuis alleen op je kamer.
Met vriendelijke groet,
Reageren
Ted BiermanPepper18 september 2011 om 17:08Inderdaad, bedankt voor de informatie!
Reageren