Home / Alcohol, drugs & roken / alcoholtest/onderzoek ook op drugs?
Hallo. een vriend is aangehouden voor rijden onder invloed. Promilage was zodanig hoog dat zijn rijbewijs werd ingevorderd..van het cbr inmiddels al een brief gehad met de melding dat er een onderzoek komt waarbij zijn bloed word getest..hij is gelijk gestopt met het drinken van alchol, nl begrepen dat bij z'on onderzoek een hele lange historie teruggehaald kan worden met betrekking tot alcohol..alleen, word er dan ook op drugs getest bv?
ik hoop dat iemand antwoord heeft.
met vriendelijke groet,
Heb je dit bericht al eens gelezen?
http://www.dokter.nl/forum/Alcohol-drugs-roken/40665-Wanneer-is-ALCOHOL-uit-je-bloed-CBR.html
ja dat heb ik ook aandachtig gelezen..maar ik wil alleen weten of er ook op drugs wordt getest tijdens z'on onderzoek..
wie heeft antwoord?
met vriendelijke groet
Volgens mij wordt er niet (stiekum ook) op drugs getest tijdens het alcohol onderzoek door het cbr.
Er staat wel alcohol/drugs onderzoek. Dat is net alsof het bijelkaar hoort. Maar het zijn 2 verschillende onderzoeken volgens mij.
100 % zeker weten doe ik het niet. In de oproep die je krijgt voor het onderzoek staat bijv. bij alcohol dat je bloed moet afstaan. Bij drugs moet je urine afstaan. Dát moet dan ook in je oproep vermeldt staan. Dus als je vriend alleen voor alcohol een onderzoek moet ondergaan zit het wel goed denk ik.
ik heb zelf het alcoholonderzoek gehad. En had gelezen en gezien dat mensen die voor een drugs onderzoek komen (in dezelfde wachtkamer) een potje krijgen voor urine in te doen.
Iets wat niet hoeft bij alcoholonderzoek.
Bovendien zijn de vragen die je krijgt toegespitst op bijv. alleen maar alcohol. Het zou dan echt een stiekume actie zijn als het cbr meteen ook je bloed onderzoekt op drugs zonder dat je het weet.
Volgens mij mag dat wettelijk ook niet.
Groetjes, T
goeiedag allemaal
ik ben aangehouden met drank op 1.6 promile en had 11 weken niet gedronken voor de eerste test de test was goed ma evengoed hebbe ze me rijbewijs ongeldig verklaard ik kon nog een herkeuring doen ma dat had geen zin want na de eerste test heb ik weer wat gedronken en nu ken ik een jaar wachten recidief vrije periode van een jaar en dan mag ik pas weer een test doen mag ik in dat jaar geen alcohol en drugs gebruiken want ik drink nu nix meer want ik weet niet of dat mag ma ik ga vaak na die hardstyle feesten en da gebruik ik welis ken dat nog of niet
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!